La Suprema
Verzorgd door Grandi Navi Veloci
La Suprema
Verzorgd door Grandi Navi Veloci
Verzorgd door Grandi Navi Veloci op de route Genua Palermo & Tunis Genua
La Suprema ferry heeft een passagierscapaciteit van 2920 en beschikt over 608 hutten, waarvan 4 aangepaste zijn voor gehandicapte passagiers. Aan boord vindt u een scala aan voorzieningen, zoals een a la carte restaurant, zelfbedieningsrestaurant, snackbar, speelplaats, speelkamer, winkel-en seizoensgebonden zwembad.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze La Suprema gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 76% van onze klanten
"Je kunt beter gaan zwemmen of omrijden, nooit meer GNV nooit meer Direct Ferries"
Ik heb voor het verzetten van de overtocht € 58 bij moeten betalen. Daarvoor heb ik een veel lagere klasse hut terug gekregen en die was echt heel erg smerig. Onbegrijpelijk. De omgeboekte tickets heb ik nooit gekregen, niet van Direct Ferries en niet van GNV. Alleen de bevestiging. Dat zorgde in Palermo al voor problemen. Verder heb ik nog de nodige klachten over GNV in het algemeen. Om te beginnen was de ferryport in Palermo al nergens te vinden. Vervolgens werden we weggestuurd omdat we dus het juiste ticket niet hadden en eerst lopend naar het ticketoffice moesten om ze om te ruilen. Maar we mochten nergens parkeren. Uiteindelijk nieuwe tickets gekregen en dan ontbreekt het vervolgens aan iedere aanduiding waar je precies heen moet. Niemand neemt de moeite om vooraf aanwijzingen te geven en als ze dat uiteindelijk wel doen, wordt je afgeblaft. We zaten bijna tussen de vrachtwagentrailers die met volle vaart nog werden afgeladen. Nogal link. Tijdens het inschepen wordt je met de auto als haringen in een ton gepakt, vlak voor een ventilator die verdere communicatie onmogelijk maakt. Je kon nauwelijks in en uitstappen. Een man stond er de boel te organiseren en dat ging ook weer met het nodige 'temperament'. Het afladen was een even grote puinzooi. Aan boord geen enkele veiligheidsbriefing, zoals ik dat op ferries gewend ben. Zijn daar geen regels voor? Bakken met zwemvesten of zo heb ik ieder geval niet opgemerkt. Als je een rot overtocht wil ervaren en van te late vertrekken en aankomst houdt, onbeschoft personeel, dure en slechte catering, consternatie en verwarring in de haven en op de boot, urine op de rand van de bril van het ‘hygienisch gereinigde’ toilet in je verder ook smerige, stoffige hut met onduidelijke bruine vlekken op het tapijt (poep?), een aantal uur voor aankomst je hut uit worden gezet en in een overvolle bar wordt gezet waar aan het einde ook de toiletten nog afgesloten worden, dan is GNV helemaal de ferry voor jou. We hebben niet veel geslapen en niet veel gegeten. De meeste voorzieningen waarmee geadverteerd wordt, zijn gesloten. Op mijn klachten bij de infobalie, werd ik min of meer uitgelachen door de jonge dame achter de balie. Het interesseert ze niets, ze willen alleen je geld. Ik zie dat jullie me hebben uitgenodigd voor het indienen van een review. Dat heb ik nu al 2x gedaan maar deze wordt vanwege 'gematigdheidsprincipes' niet geplaatst. Er was echter helemaal niks goeds aan deze ferry. Daar kan ik niet gematigd over zijn en dat zouden jullie onder ogen moeten zien. Ik nodig jullie van harte uit eens naar de reviews op Tripadvisor te kijken. Daar worden onwelgevallige reviews niet weggemodereerd. Een bedrijf als Direct Ferries zou hun goede naam niet mogen verbinden aan zo'n shitty bedrijf. Jullie hebben een goede naam hoog te houden en tickets van dit uitschot zouden jullie niet moeten verkopen. De volgende keer rijd ik liever een paar dagen extra.
"Genua - Palermo v.v."
An sich een prima ervaring. Het is lekker om uitgerust op Sicilië aan te komen. Hut was prima evenals de douche. Het boarden is op z'n Italiaans, het lukt allemaal prima maar het mag graag wat meer georganiseerd. Zeker op de terugweg van Palermo naar Genua veel onduidelijkheid over de toegangstijd naar de haven/ boot waardoor je langs de weg moet wachten. Jammer wel dat meerdere faciliteiten op het schip gesloten waren.
"Inplanning"
Informatie vooraf dik over te spreken, duidelijk en op tijd herinnering, zelfs de laatste dag nog een melding, en alles in het nederlands
"Net schip, bemanning nors!"
Genua -Palermo met GNV is een aanrader. Mooi schip met ruime hutten. Personeel is jammer genoeg wat nors en kortaf. Met een lach en wat meer vrolijkheid zouden we de overtocht een 10 geven.
"Slechte regeling "
Was de laatste reis van dit schip , moest normaal gezien om 23u vertrekken , is pas om 4u30 de ochtend erna vertrokken.. hierover was ook geen duidelijke communicatie voorzien..
"Inchecken"
Ik begrijp niet waarom je en hard copy van je reservering moet hebben. We hebben enkele reis geboekt omdat we niet weten wanneer we terug gaan. We reizen met een camper dus kunnen niet printen. Straks moet ik dus met een usb stick op zoek naar een mogelijkheid om mijn reservering te printen terwijl hij ook op mijn telefoon staat.???????? Héél erg omslachtig
"Overtocht Palermo naar Genua "
Ik had veel nare recensies gelezen over deze overtocht maar het is me erg meegevallen. Had gelezen dat je terug moest tijden van de boot af, dit was niet zo. De hut was prima, goed geslapen. Buiten is er iets minder plek om te zitten naar was goed te doen. Het eten in het restaurant was acceptabel. Geen chaos bij in en uitrijden bij de boot. Al met al een goede ervaring. Tuurlijk zijn er altijd zaken die beter kunnen.
"Discohinder"
In cabin 8237 veel discohinder van dek 9; tot 1 uur
"Volgende keer toch het vleigtuig?"
Met de boot van Genua naar Palermo (en terug). Heerlijk relaxed met de boot met aan boord een restaurant met onderandere lekker Italiaans eten, een zwembad, een casino en zelfs een bioscoop. Een soort mini-cruise zou je denken. De waarheid is dat het allemaal erg tegen valt. Totale chaos bij het inschepen, personeel dat (op de receptioniste na) geen Engels spreekt en chagrijnig is. Overal in de publieke ruimtes slapende mensen op de grond (je hoeft blijkbaar geen hut te boeken). Voor eten en koffie moet je behoorlijk lang in de rij staan (20 min). Het zwembad lijkt al lang geleden leeg te zijn gelopen. De kwaliteit van het eten is redelijk. De bioscoop blijkt een grote TV in de gang te zijn. Het casino hebben we niet geopend gezien. Bij het boeken kun je voedselbonnen kopen, deze heb je echter helemaal niet nodig. Administratief zijn die dingen een ramp want je hebt geen idee hoeveel geld er nog op een bon staat (om dat te weten moet je eerst iets kopen). Al met al een zeer matige ervaring, de volgende keer overweeg ik een vliegtuig. Het wemelt van de honden, deze doen op het dek hun behoefte, dus als je gele plasjes ziet: niet doorheen lopen. Je kunt ook maar beter om de bruine vegen heen lopen. Twee en een half uur voor het arriveren in de haven moet je je hut uit en wachten in de publieke ruimte tussen de huilende kinderen. Een oude man gaat daar vervolgens doorheen zingen.
"Vakantie "
Ze moesten als ze een mededeling geven in Engels iets langzamer praten want Italianen praten in het algemeen heel snel en als toerist die een beetje Engels kan verstaat het amper omdat het zo snel gaat en voor de rest ben ik zeer tevreden
"Goed, maar lang"
We misten stoelen om overdag op te zitten, er zijn te veel mensen die buiten of binnen willen zitten op zo’n lange reid
"Koud eten !!!!!!!"
De reis was wel te doen niet veel volk dus lekker rustig ,maar wat gaat dat in de zomer zijn ? Na de aankoop van een huis in Sicilie ben ik genood zaak vaker van jullie accommodatie gebruikt te maken dus zal ik ook moeten eten . De reis naar Palermo was het niet te eten helemaal koud en slecht van smaak ,en gezellig is het ook niet in zo'n grote zaal . Het ontbijt met die poeder omelet dat kun je beter wegdoen want is gewoon troep , er zijn veel beter producten op de markt dan dat jullie geven ,en ik denk dat het een meer kost is maar wel smaak voller . De terug rijs naar Genua was het eten beter maar weer koud en het zou toch warm moeten zijn . Beste ik spreek uit ervaring en ik weet ook dat het soms moeilijk is maar naar de prijs wat je er voor moet geven MOET DIT BETER .!!!!!! De rijs terug het is ons eerste rijs was ik vergeten een hut te boeken wat ik dan in Palermo gedaan heb was wel heel duur 165 € kan dat of is er iets fout gegaan ?
"Kan beter"
Personeel super aardig Eten redelijk maar koud. Van te voren eten geboekt. Aan buffet blijkt niet alles inbegrepen. Daar kom je pas bij de kassa achter. Erg duur. Zwembaden dicht. Stoelen op dek niet aanwezig. Hut prima met super douche (je)
"Prima overtocht gehad"
Wij hebben met GNV een goede overtocht gehad en de hut was netjes. Prettige bediening
"Reis Palermo naar Genua"
Het was geen fijne reis. In de slaapruimte stond ‘s avonds laat de televisie aan en er was geen crewlid die de tv uit wilde/kon zetten. Ik heb zelf de stekker uit het stopcontact gehaald. De crewleden spreken helemaal geen Engels, “Italiano per favore”! De volgend ochtend werd het licht veel te laat aangedaan, ook pas na herhaaldelijk vragen van mij. De buitenruimte op de 9de verdieping was uitgesproken smerig: de vele mensen met een hond lieten hun huisdier overal pissen en poepen: de poep werd weliswaar opgeruimd maar de plas werd niet opgeruimd. De meeste honden maakten ook vreselijk veel lawaai. De bedekking van het voordek, waar ook het zwembad ligt, bestaat uit houten planken, ook daar wordt gepist. Mensen lopen daar doorheen en gaan vervolgens naar beneden, het schip in. Daar ligt overal stoffen vloerbedekking. Hoe vies zal die vloerbedekking ondertussen zijn geworden! Ook mag er overal op het bovendek, gerookt worden, een favoriete bezigheid van veel Italianen. Je wordt bijna uitgerookt. De reis zelf zou leuk kunnen zijn maar door bovenstaande feiten heel onaangenaam.
"Een lange overtocht die toch snel ging."
De overtocht op La Suprema hebben wij als goed ervaren. De hut die wij voor zowel de heen- als terugvaart hadden geboekt was prima. Net een klein hotelkamertje. Goede bedden, prima douche en keurige snelle wc. En airco was ook erg fijn. Op de boot was voldoende te krijgen en ook de animatie was volgens ons prima. Hebben wij zelf niet bezocht. Het enige wat ons vreselijk gestoord heeft, en dan ook echt heel erg, is de aanwezigheid van m.n. op de heenreis zoveel honden, die op het dek overal de poot omhoog deden, overal tegenaan pisten. Bah. Een keer een eigenaar gezien die het even wegspoelde met water. Maar verder erg smerig. Misschien een apart dek voor alleen maar honden met baasjes? We zagen sommige honden met baasje echt overal lopen. Zijn zelf dierenliefhebbers, maar houden onze beestjes thuis in de vakantie.
"Verschrikkelijk"
Ik moest perse een nieuwe ticket boeken om mee te kunnen omdat mijn naam niet correct was. (Meisjesnaam/getrouwde naam) Dit koste mij 85 euro. Aan boord waren de cabines claustrofobisch, eten was niet lekker en personeel kon niet of nauwelijks Engels. De overtocht was een verschrikking.
"aangename overtocht Genua Palermo"
Zeer net, vriendelijke service, goede organisatie
"GNV "
vlotte overvaart met service en behulpzaam personeel
"Hond meenemen"
Het kwam erg als een verrassing dat onze hond in een kennel moest. Wij hadden een hut genomen, waar achteraf van bleek dat op dat gedeelte van het schip geen dieren mochten komen. De hond moest dus maar in de kennel voor 21 uur. Dat hebben we dus niet gedaan. Een andere kamer (veel goedkoper) gekregen waar de hond wel mee mocht. We kregen niets terug van de duurdere kamer met uitzicht. Verder waren de plekken waar we met de hond mochten komen erg beperkt. Dus veel op het achterdek en in de hut. Daardoor was de overtocht minder leuk dan waar we ons op hadden verheugd.
"Wachttijd "
2 uur voor aanleggen uit je hut gejaagd worden is erg voorbarig. Zet gewoon meer personeel in.
"Teleurgesteld "
We zijn nu voor de derde keer met de gnv van genua naar palermo gevaren en terug. Maar na deze reis denk ik niet dat we dit nog een keer doen. We hebben nog nooit meegemaakt dat sommigen van het personeel zo brutaal en onbehulpzaam is en zeer onduidelijk in de comunicatie . Ook de hygiene in de cabine is achteruit gegaan en de entertainment op de boot is heel ver te zoeken . Ook was nu heel onduidelijk hoe het verloop was wat er ging gebeuren omdat de engelsetaal van de persoon die alles via de intercom moest vertellen niet te verstaan was ook in de cabine was de intercom of kapot of niet aan . Dus ik zou de gnv aanraden om daar iets aan te doen . Ook het slapen van de passagiers in de bar ruimtes is echt niet leuk omdat deze mensen overal een bed maken . Wij betalen als je een hut hebt veel meer en dan verwacht je toch dat je zonder slapende mensen om je heen een drankje kunt drinken . Mensen die een stoel hebben kunnen toch ergens anders ondergebracht worden zodat andere mensen kunnen genieten van de avond of de dag . Misschien dat u hier iets aan hebt . Maar de prijs kwaliteit verhouding is erg achteruit gegaan.
"Very comfortable journey!"
Friendly staff, check in-check out quickly and uncomplicated, comfortable and clean hut. Would definitely choose this way of traveling a next time!
"overtocht Palermo Genua"
Dit is de tweede overtocht die wij maken met GNV. De overtocht is weer een belevenis. Alles is perfect, boot, faciliteiten, bediening, Het kantoorpersoneel van GNV in Palermo, waar je moet in checken en tickets afhalen, mag van mij worden vervangen. Zeer onvriendelijk, komt erg ongemotiveerd over. We waren te vroeg op de parkeerplaats bij de haven.Moesten wachten Ok heb ik vrede mee. Maar als je dan na een paar uur terug komt, en iemand krijgt zijn zijn papieren wel. IK was nog steeds te vroeg, en dat werd op zulk een manier verteld, het leek nergens op. Stuur ze ook naar een talenkursus, Een beetje Engels is wel op zijn plaats. Of ze willen niet. Als er geen klanten meer zijn van VNG hebben ze ook geen werk meer. MVRGR HGG Reijnen
""Very necessarily...."😁"
Het boeken van de reis via Internet incl auto ging prima. Maar het boarden op de vertrekdag was vervelend. Nergens stonden borden of aanduidingen waar het schip lag of waar de incheckbalie was en het personeel aan de kade was totaal ongeïnteresseerd. Toch gevonden. De boot op ging nog wel maar de boot af werd een gigantische chaos. Ondanks het feit dat een man van de ferries druk stond te gebaren en te roepen, was er geen lijn in zijn dirigeren te ontdekken en reed, typisch Italiaans, alles en iedereen tegelijk en door elkaar en zonder te wachten en iedereen boos op z'n Italiaans, claxonneren, vreselijk...... Aan boord was het verder prima, onze cabin geweldig. Netjes en schoon. Eten was jammer genoeg alleen fastfood en leek niet erg vers. Enkele uren voor aankomst (!) in Genua kregen we een zgn safety-drill. Dat begon al merkwaardig want de Italiaanse omroepster sprak zo belabberd Engels dat er niets van te verstaan viel. Omdat we dit al vaker hebben meegemaakt op cruises (meestal direct na vertrek en niet als de reis al voorbij is) wisten we gelukkig wat de bedoeling was. Verzamelen op een bepaalde plek. De drill zelf bleek een aanfluiting. Na een half uur wachten zonder enige uitleg, werd getoond hoe een zwemvest aan moest. That's all! Niet eens waar de zwemvesten lagen in geval van nood. Na nog eens bijna een uur wachten (weer zonder enige toelichting, alleen veel heen en weer geloop van de "staff" meldde de Italiaanse dame in haar beste maar onverstaanbare Engels, dat de drill voorbij was! ".. very necessarily..." ! Waarschijnlijk was deze vertoning inderdaad "necessarily" maar dan voor de verzekering. We hebben ons toch kostelijk met deze voorstelling geamuseerd...maar wederom werd voor ons bevestigd dat Italianen kunstenaars zijn in het organiseren van chaos. Het aanmeren van dit grote schip aan de kade van Genua was overigens wel een knap staaltje van vakmanschap!
"Palermo-Genua"
We hadden de camper, op advies van personeel GNV in Palermo bij Ameri parking gezet om in de buurt vd ferry te zijn en uit de drukte vd stad. Info van GNV is bedroevend slecht. Toen we de tickets om 21u wilden ophalen zat het hek voor de parking, was de kassa gesloten en de betaalautomaat out of order. We konden gratis uitrijden, dat dan wel maar wel even tress. Het inchecken is een grote chaos met 2u vertraging. De pullman chairs zitten in een ruimte waar 2 televisies aanstaan met verschillende zenders. Het ontbijt was minimaal en de lunch/diner was koud toen we eindelijk langs de kassa waren. En de kwaliteit niet bijster. Jammer, gemiste kans.
"GNV en direct ferries"
De reis met Gnv Genua Palermo v.v. Verliep op zich wel goed, maar de schepen zijn te massaal . Daardoor duurt het te lang voor je van boord kan. Aan boord is voldoende te doen waardoor je het idee hebt van een cruise schip. Helaas hadden we op de heenreis problemen met de waterafvoer door lekkage. Onze toiletspullen en medicijnen waren doornat en gedeeltelijk onbruikbaar. De loodgieter heeft rubber vervangen en toen was het wachten op de toegezegde opruim/schoonmaakploeg. Nooit gekomen. Stewards zijn allen onvriendelijk en nors. Uiteindelijk alles zelf schoongemaakt. Na wederom contact met receptie heeft pursur azuerra heel goed gereageerd en voor terugreis geregeld dat ik eerder van boord kon. Over direct ferries niet zo te spreken, ik heb veel moeite moeten doen om contact te leggen en haven informatie is beide keren onjuist. Teveel betaald t..o.v. Eigen GnV site.
"Overtocht GenuA Palermo"
Onze hut was prima. Wat enorm tegenviel was het eten. Ontbijt zeer matig, lunch en diner ronduit slecht voor veel te veel geld. Lange wachttinden bij het buffet, wijn uit plastic bekertjes, terwijl sommigen wel een glas kregen (vriendjes?). De op en afritten waren wat chaotisch. Ook en punt van kritiek: de toillen waren al bijna 2 uur afgesloten na het schoonmaken voordat wij van boord konden.
"Reis info"
Het adres dat opgegeven was via de mail klopt niet helemaal. Het is goed zieken in Genua waar je zijn moet en dit kan je makkelijk 30min vertraging opleveren. Verder staat in de mail dat de tickets bij de incheckbali klaar liggen, die is er alleen niet dus zoek daar svp niet naar. Eenmaal in de rij voor de juiste boot krijg je je ticket van de loodsmannen. Voor, over en afloop van de tocht krijg je geen enkele info maar deze is opvraagbaar op de boot. Je mag tijdens varen niet in de garage waar je de auto staat dus zorg dat je een tas klaar hebt voor de overnachting, de aankomst in garage is chaotisch en veel tijd krijg je niet. De cataring is summier. Een fles water konden wij niet vinden en het cafetaria is een soort Ikea kantine, maar voor noodzaak voldoende voor de gemiddelde gebruiker. Een telefoonnummer bij de hand houden om Direct Ferries te bereiken in geval van vertraging is geen overbodige luxe, ik kon ze geen nummer vinden in de mail of op internet... Positief: de tocht ging soepel en geen enkele geluidshinder. Personeel is vriendelijk en er is genoeg te doen aan boord. De hutten (cabines) zijn schoon en netjes. Het bed ligt goed genoeg voor de nacht. Met andere woorden: Direct Ferries schiet behoorlijk te kort in info aanbieden. De bootmaatschappij GNV levert wat ze hoort te leveren.
"Luxe cruise"
Vanaf Palermo naar Genua met GNV. Mooie 3 pers buitenhuis geboekt. Alleen stoeltjes ontbraken, jammer. Prima restaurant en normale prijzen. Leuk en gezellig zwembaddek.
"vergane glorie"
het is allemaal wat oud en vergane glorie entertainment op de boot is niet aangepast aan de behoefte liever weglaten het is namelijk storend muziek staat veel te hard wel heerlijk om in de zon op het dek te kunnen zitten. jammer dat je al zo vroeg met je koffer uit de kamer moet en ze beginnen met opruimen
"Prachtige overtocht voor Nissan Micra "
Wij hebben een uitstekende reis gehad. Mooie cabin, buitenzijde met raam en late check-out. Prettige bemanning en alles verliep vlot, van inchecken tot onboarden. Aanrader om zo naar Sicilië te gaan vanuit Genua.
"Veel slapen"
Schip was een uur later, wachten duurde daarom erg lang. Ook is het vervelend om al 2 uur voor aankomst uit de hut te moeten. Heb je een huisdier bij dan moet je buiten wachten op het dek weer of geen weer.
"Natuurschoon met vuil schip"
Heerlijke reis naar Palermo, maar wat is het schip van binnen vies mn de hutten die in één minuut "gestofzuigd" worden, althans het midden van tapijt en de randen niet, die zijn grijs van stof! Ruim vooraankomst moet je al uit de hut voor schoonmaakbeurt, maar resultaat is pover. Verder wel ideaal ipv langdurig rijden door Italie
"Klacht"