Excellent
Verzorgd door Grandi Navi Veloci
Excellent
Verzorgd door Grandi Navi Veloci
Verzorgd door Grandi Navi Veloci op de route Genua Tunis, Genua Palermo, Genua Barcelona, Genua Tanger Med & Barcelona Tanger Med
De Excellent heeft een capaciteit van 2230 passagiers en een selectie van comfortabele hutten en suites. Het schip heeft een breed scala aan faciliteiten waaronder een speelkamer, 2 restaurants, een bar, winkels en meer.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze Excellent gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 71% van onze klanten
"Comfortabele overtocht"
Wachttijd voordat je ab kunt is lang. Ingewikkelde administratie: reservering moet geprint zijn en terplekke omruilen voor tickets. Waarom niet digitaal? Ontvangst goed, fijne 2 pp hut. Personeel is vriendelijk maar spreekt meestal geen Engels. Geldt ook voor de meldingen via intercom. Ondanks verbod wordt er veel gerookt ab, bij zwembad. Begeleiding met auto van boord kan beter.
"Ervaring met GNV"
We zijn zeer tevreden met deze maatschappij, verschillende malen met Grimaldi line was was voor ons de reden om het niet meer te doen.
"Vreemd"
De reis waar u naar vraagt is door de ferry niet uitgevoerd. Daardoor gaan wij op 4 december 2019 hopen we.
"ervaring Moby Otta"
Deze ferry/maatschappij zal in onze optiek nog wel wat kunnen verbeteren. Wij hebben de nachtboot Moby Otta (22:15 - 8:30) van Genua naar Olbia gedaan. Wat ons gelijk opviel was dat er veel mensen in de hal en ook op andere plekken luchtbedden/matrassen aan het neerleggen waren om daar de nacht door te brengen. Wij vinden dat niet kunnen omdat er veel mensen betalen voor een hut en dan zien dat het ook anders/goedkoper kan/mag, stel dat iedereen dat doet is het hek van de dam. De hut die wij hadden was er benauwd/warm, daarin tegen was het wel schoon en het douchen was lekker. De drie eetgelegenheden die er aan boord waren waren best druk dus zijn wij bij het zelf-bedienings restaurant beland, dit was in verhouding erg duur en werkelijk NIET te eten. De terug reis twee weken later was met een andere maatschappij en in alle opzichten veel beter.
"Bad and wrong information for travelers with dogs"
Direct Ferries and/or GNV don't inform travellers with dogs in an adequate way about specific regulations concerning your dog on the boat. For example that you are obliged or 1) to take a cabin for travellers with dogs, or otherwise 2) put your dog into a dog kennel, which is hard to find on the boat. We made a reservation for two Pullman seats and had on our boarding passes the dog as an accessory. The boarding pass didn't even mention where to put the dog. The dog kennels are not used; they offer nog privacy or quietness for the dog. Passengers can innervate the dog without a problem. The two Pullman seats that we reserved, were located in... the cinema room, where at 11.00 pm they started to play ... Star Wars. Not a very quiet place to stay for the night, I guess. Many Pullman seats were broken and you couldn't put them into lying position.
"Prima reis en verblijf aan boord"
Prima hut, netjes, praktische inrichting. Prima verzorging aan boord. Keuze uit verschillende restaurants. Zowel self service als a al carte. Kinderspeelruimte, lounge bar, bar op bovendek met muziek, Merendeels vriendelijk personeel. Nette, schone, verzorgde en ruimtelijke openbare ruimtes. Geen bivakkerende mensen overal op banken, in de gangen en in de lobby's. Of je sliep in een hut of je zat maar op een bank. Prima reis gehad, prima georganiseerde aankomt en vertrek. VOor herhaling vatbaar.
"Olbia-Genua"
Alles goed geregeld, embargo eenvoudig te vinden in Oobia. Korte wachttijd en goede aanwijzingen. Goede overtocht gehad.
"Vergeleken met GNV is Tirennia wel wat beter"
Bij aankomst na een lange dag rijden, kan het vinden van de boot een beetje chaotisch zijn in het drukke Genua. Daarnaast is het boarden met de auto echt niet ingewikkeld, maar het kwam nogal chaotisch over. Eerst laat je je tickets zien, daarna eventuele security en daarna wordt je een rijstrook toegewezen om te wachten tot je de boot op mag rijden. Hoe laat dat precies is, wisten we niet, maar we mochten ruim op tijd (3 uur van te voren) de boot al op. Voordat je aan boord gaat, kun je je trouwens nog van alles kopen aan eten/drinken in de naastgelegen Terminal. Kwam helemaal goed dus. Niet iedereen spreekt echter even goed Engels, dus een beetje handen en voeten communicatie. Maar het belangrijkste is: probeer je aan te passen aan de Italiaanse flow en maak je geen zorgen. Na het opladen van de auto benedendeks, kun je met je ticket een sleutel van de deur ophalen bij de mensen die je daarvoor verwelkomen op het toegewezen dek (staat op de verkregen ticket/boarding pass). Voorzieningen aan boord zijn redelijk basic, maar je kunt er eten, (borrel) drinken, ontbijten enz. Entertainment/ 1 mans band is voor mensen met een hoge muzikale standaard niet een life changing experience :) maar dat is niet erg . Wij hadden een hut met raam en dat was ontzettend fijn na een lange dag reizen. Lekker privé en eigen badkamertje, stopcontacten enz. Bedden zijn best ok en je kunt s ochtend een zoet ontbijtje krijgen(denk aan cappuccino met choco croissant) Achteraf gezien vond ik de reis helemaal prima en beter dan de rederij die we op de terugreis hadden!
"Reiziger"
Ik vond het zeer goed meevallen. Na het lezen van de slechte reviews had ik persoonlijk een beetje angst voor de trip. Maar het is zeer goed meegevallen. 1 puntje van kritiek is dat er maar 1 persoon met de auto de boot op mag rijden de rest moet te voet de boot op. Waarom geen idee!
"Transfer met de camper van Genua-Barcelona"
We voeren niet met de Excellent maar met de Excelsior. De wegbewijzering naar de terminal in Genua is een drama, alsook deze van de Barcelona terminal af. Kijk ook eens op jullie website en die van GNV waar de terminal in Genua is: Calata della Chiapella, Ponte Assereto, Calata della Lazarino, Ponte Carracciolo (de laatstewas het dus) en dat in een havengebied waar bijna alleen maar italiaans gesproken wordt. Wij zijn uiteindelijk door een paar vriendelijke mensen van het zeemanshuis geholpen die voor ons uitreden.
"The EXCELLENT is not that excellent......"
Normal the Excellent should leave at 12:00 noon it didn'nt but the mean time ur waiting like an idiot in the hot sun ....... but they want us to be there 2 hours before embarkment (is it called embarkment...) , apart from that the office people at the GNV office were realy nice and helpfull I booked a hut (7318) and the place was filthy .... garbage under the beds , the toilet and shower space was filthy .... so i had something to keep me busy for a while during the long(er) stay at the ferry ........ My luck ; i had the cabin for myself , i can't imagine me sitting there with 3 people more....... The crew people at the GNV service desk were nice , the crew is working hard and helpfull , but some information from the speakers is difficult to understand some times in English but the Philippine crew they can explain it to you afterworths ( hahahaha) I had dinner at the self service restaurant and it was verry much ok , and they give u plenty for in my view a fair price
"Zeker doen"
Goede keuze gemaakt, cabine perfect in orde , enkel lang aanschuiven aan kassa self service. Eten was koud voor je eraan begon!
"zeer slechte kwaliteit voor het geld"
We travelled from Tanger-Barcelona-Genua Despite the fact that customs/police etc is very time consuming. Their it-systems ar fa from this time 2018?? It is a ferry not a cruise boat. But providing towels, blankets and outsise cabin for 3 with filth and dust for a price of more than € 640 is beyond believe. The ferry is from a 3rd world state and very filthy. We found 3 restaurants self service- american and a la carte The products dont different the come from the same kitchen ,only the price. If any of GNV are interested we can send you pictures. We used GNX from Rome to Palermo, Palermo Genus and thelast from Tangiers. The experience is that we were phased with our own world and that from others? Kind Regards, Hans & Maria Ebbeling The boat Fantastic
"ik heb mijn boot gemist"
ik heb mijn reis van sete naar tanger gemist wegens auto pech. van 26 juni 2017 krijg ik wat vergoeden . ik ben vast klant vanaf 2000
"problemen met verkeerde tiket"
ik heb erg problemen gehad tijdens mijn reis ,bij het inchecken in Barcelona kon ik niet vertrekken wegens fout van vertrek land i.p.v. Barcelona Tanger op mijn ticket stond Tanger Barcelona , ik probeerde in Nederland te bellen naar Brittannië naar Italië nergens geen antwoord vond het heel jammer ik heb uiteindelijk mijn reis moeten annuleren door deze fout jullie kunne dat nachecken dat ik mijn ticket niet heb kunnen gebruiken, zelfs bij het terug komen had ik de zelfde probleem mijn ticket heeft me 826euro gekost voor niets, ik vraag voor mijn geld terug te storten of een andere ticket in de plaats
"leuke overtocht"
wat erg mooi en schoon was, was de hut met zeezicht. verder goed verzorgd . alleen er waren wel wat weinig stoelen aan boort beschikbaar.om op het dek te zitten.
"Gemakkelijk terug van Marokko"
Op zich was de reis prima, mede dank zij de rustige zee natuurlijk. Goede accomodatie, een goed bed en goede toiletruimte. Latig was, dat de eerste 12 uur, de watervoorziening stuk was en de toilet afvoer op het hele schip niet functioneerde: waarschijnlijk veroorzaakt door domme medepassagiers, die van alles en nog wat in het toilet dumpen. Minpuntje: de cafetaria is onwijs duur! We moesten voor twee plakjes kaas 2 euro 80 betalen. U leest het goed! Kwaliteit van het eten is goed. Bij een volgende keer zou ik wel weer voor deze maatschappij kiezen, maar zelf wat eten meenemen in de rugzak, zoals overigens de meeste Marokanen doen !!
"Verrassend mooie reis!"
Het was voor mij de eerste keer dat ik op mijn autoreed naar Marrakech gebruik maakte van de Ferry Barcelona - Tanger. Het was een erg aangename reis, snel, goede organisatie en dus voor herhaling vatbaar! Bedankt en tot de volgende keer! Loek
"inschepen Genua "
Het lijkt verstandig om grote(re) voertuigen altijd als eerste aan boord te laten komen, in verband met manoeuvreerruimte in het schip. Nu werden in de haven van Genua deze voertuigen (auto's met caravans, campers en zelfs een lijkwagen) in een aparte rij geplaatst, helemaal aan de buitenkant, maar mochten uiteindelijk als laatsten aan boord. Helaas werd het oprijden een chaos, omdat de verantwoordelijke officier (een jonge officier in een smetteloos wit pak) eerst rij voor rij liet komen, maar daarna het overzicht verloor, waardoor het oprijden een zooitje werd. Bovendien maakte hij valse beloftes (" Als laatste erop, betekent als eerste eraf." ) Het was frustrerend te moeten ervaren dat wat zo uitstekend ging op een vorige reis, nu door het falen van een jonge officier een complete chaos werd. TIp: ervaren officier leidt het inschepen en grotere voertuigen eerst.
"Reis van Genua naar Palermo vv"
Wat jammer is en eigenlijk ook gewoon niet kan is dat op de heenreis de deckchairs niet op het deck stonden. En aangezien je lang aan boord zit is dit niet fijn. Op de terugweg werden de chairs 2 uur voor aankomst opgeruimd. Dat is eveneens niet gastvrij.Verder prima reis. Tegen het einde van de vaart zijn de openbare toiletten ronduit smerig. Deze worden tussentijds de reis niet geinspecteerd, laat staan gereinigd. Dit kan echt niet.
"Genua palermo vv."
Maatschappij GNV. heenreis was prima prachtig nieuwe boot terugreis was niet goed. Een oud schip, 5 uur vertraging onderweg en door te late aankomst in Genua problemen met overnachting aldaar.