Calais naar Folkestone Eurotunnel

De Calais Folkestone veerdienst verbindt Frankrijk met Engeland. Momenteel is er slechts 1 veermaatschappij die deze route aanbiedt, Eurotunnel. De veerdienst gaat maximaal 50 keer per dag met een vaartijd van ongeveer 35 minuten.

Calais Folkestone vaartijd en frequentie kan afhankelijk van het seizoen variëren. Wij raden u dan ook aan om een live controle te doen voor de meest actuele informatie.

Calais naar Folkestone Alternatieven

Voor meer informatie, bezoek onze Veerboten van Frankrijk naar Engeland pagina.

Calais - Folkestone Eurotunnelmaatschappij

• Eurotunnel
    • 50 Dagelijks Overtochten 35 min
    • Prijsaanvraag

Gemiddelde Calais Folkestone tarieven

De getoonde prijzen vertegenwoordigen de gemiddelde prijs die onze klanten hebben betaald. De meeste Calais Folkestone boekingen zijn voor een personenauto en 2 passagiers.

Calais Folkestone klantenrecensies

• "Voor het eerst naar het Verenigd Koninkrijk."

Voor onze eerste vakantietrip naar het Verenigd Koninkrijk maakten wij gebruik van de Kanaalshuttle. Mijn zus attendeerde mij op de supersnelle en klantvriendelijke kant van deze manier van oversteken. Vooraf via Direct Ferries hebben we de boeking voor heen- en terugreis vastgelegd. Op de reisdag zelf konden we bijna onmiddellijk de trein inrijden, wat een goed service! Op de terugreis waren we te vroeg en was het erg druk op de terminal in Folkestone. geen probleem gelukkig want overal staan megagrote departureboards waarop je kunt zien wanneer de letter ( op je ticket ) aan de beurt is. Lekker even koffie en wat eten en daarna toch nog eerder dan eigenlijk gepland konden we mee. Het personeel op de terminal en in de shuttle is erg klantgericht en dat is erg prettig. Aanrader!

'Frits' reisde mee op de route Calais Folkestone met Eurotunnel aan boord de Le Shuttle

• "Dagtrip"

Trein ideaal voor een dagtrip

'Filip' reisde mee op de route Calais Folkestone met Eurotunnel aan boord de Le Shuttle

• "Toptrip!"

Vlotjes onder de Noordzee. Geen wachttijden, overal vriendelijke mensen. Beetje vroeger dan verwacht in Calais/Folkstone, geen probleem om op een trein eerder te rijden :) Doen we zeker nog eens!

'Thomas' reisde mee op de route Calais Folkestone met Eurotunnel aan boord de Le Shuttle

Lees meer Lees minder
  • "Gemakkelijk en eenvoudig"

Voor ons was het de eerste keer dat we de overzet namen en wisten niet wat we moesten verwachten. Bij het vertrek vanuit Frankrijk waren we 1u 30 minuten voor ons vertrek aangekomen en omdat er plaats was een uur vroeger dan gepland konden we direct de trein op en kon onze reis een uur vroeger beginnen. bij onze terugreis zijn we op uur vertrokken dat we gepland hadden, heel gemakkelijk met de nummerplaatherkenning moet je enkel nog bevestigen dat de gegevens kloppen en je kan verder de trein op. alles is heel vlot verlopen. we gaan dat zeker nog doen als we die richting uitgaan met de wagen.

'Olivier' reisde mee op de route Calais Folkestone met Eurotunnel aan boord de Le Shuttle

Calais Gids

Calais is een stad en een grote haven in het noorden van Frankrijk. De stad ligt aan het Kanaal, op ongeveer 33,8 kilometer van de Engelse kustplaats Dover. Bij helder weer is het mogelijk om vanuit Calais de beroemde krijtrotsen van Dover te zien. Het oude gedeelte van Calais, Calais-Nord, ligt op een kunstmatig eiland en wordt omringd door grachten en havens. Het nieuwe gedeelte van Calais, beter bekend als St-Pierre, ligt ten zuiden van de oude stad.

Tijdens uw bezoek aan Calais is het zeker de moeite waard om de dertiende-eeuwse Tour du Guet te bekijken op de Place d'Armes in het oude centrum. Dit is een voormalige watertoren die vervolgens tot 1848 dienst deed als vuurtoren.

Calais beschikt over de vierde grootste haven van Frankrijk en trekt veel bezoekers uit met name het Verenigd Koninkrijk. De stad is gemakkelijk te bereiken via de snelweg en ligt op slechts 3 uur rijden van Parijs, Brussel en Londen.

Iedere 30 minuten vertrekt er een veerboot vanuit Calais. Er zijn dagelijks 50 veerdiensten naar Dover en de oversteek duurt ongeveer 75 minuten.

Folkestone Gids

Het havenstadje Folkestone ligt in het graafschap Kent in het zuidoosten van Engeland, aan de kust van Kanaal. In tegenstelling tot de witte krijtrotsen van het nabijgelegen Dover, zijn de kliffen van Folkestone opgebouwd uit zandsteen. Door de kliffen van Folkestone loopt de Pen Stream, de oorspronkelijke haven voor vissersboten en veerboten. Een gedeelte van Folkestone behoort tot het natuurgebied de Kent Downs. Ten westen van de stad vindt u Brockhill Country Park, een prachtig gebied met een meer, voetpaden en verbindingen naar het Royal Military Canal in het nabijgelegen Hythe.

Folkestone heeft twee belangrijke bezienswaardigheden die zijn gerelateerd aan de Battle of Britain. Het Kent Battle of Britain Museum is het oudste museum over de Battle of Britain in het Verenigd Koninkrijk. Daarnaast kunt u ook een bezoek brengen aan de Battle of Britain Memorial in Capel-le-Ferne.

De haven wordt nu voornamelijk gebruikt door visserboten en pleziervaartuigen.