Spirit of Britain
Verzorgd door P&O Ferries
Spirit of Britain
Verzorgd door P&O Ferries
Dit schip wordt niet meer bediend door P&O Ferries.
De grootste ferry op het Kanaal, de Spirit of Britain, is 700 meter lang, bijna 100 meter breed, en heeft een capaciteit van 2000 passagiers en 1000 auto's. Het schip is voorzien van o.a. een internationaal food court, een bar en een cafe, winkels met zeer scherp afgeprijsde artikelen, een brasserie, een speelkamer, gezinslounge, wisselkantoor en een exclusieve club lounge.
Er zijn geen hutten aan boord. Gereserveerde zitplaatsen zijn echter beschikbaar in de Club class lounge. Upgrade naar de club class lounge, geniet van een aantal extra's waaronder een gratis glas champagne, thee, koffie, frisdranken en kranten - geserveerd door zeer vriendelijke stewards.
Met een keuze aan bars en restaurants aan boord, er is echt voor ieder wat wils. Als u met de familie reist kunt u naar de Food Court, waar u heerlijke kunt eten - ideale plaats voor een traditionele gebraad diner, of een patatje. Wilt u in stijl dineren, probeer dan de Brasserie, met de hoogste kwaliteit eten en wijn geserveerd aan tafel. De coffee shops serveren een selectie van lichte snacks en gebak - plus een breed scala aan warme en koude dranken, waaronder de beroemde Costa Coffee. Voor een rustig sfeer kunt naar de Piano bar. In de familie lounge met zeer comfortabel zitplaatsen wordt tea, koffie, snacks en veel meer aangeboden. De alfresco bar wordt alleen in de zomer geopend.
Er zijn een aantal geweldige koopjes te vinden in de winkels aan boord, letterlijk honderden producten aanzienlijk goedkoper dan ergens anders in het Verenigd Koninkrijk. U ontvangt tot 40% korting op geselecteerde geuren, huidverzorging en cosmetica, en tot 30% op wijn, bier en sterke drank. In de winkel aan boord vindt u de nieuwste bestsellers, speelgoed en spelletjes voor het hele gezin.
Het schip beschikt ook over gratis WiFi internet en een geldautomaat met E Top-up faciliteiten. Bij het wisselkantoor aan boord wisselt u commissievrij uw geld.
Het schip beschikt over diverse faciliteiten voor de kinderen, waaronder speelgebieden en rustiger plekken waar kinderen video's kunnen bekijken. Tijdens de zomervakantie worden verschillende Kinderactiviteiten door speciaal opgeleid personeel georganiseerd, zoals tekenen en schilderen, en entertainers.
Indien nodig, ons personeel staat klaar om passagiers met beperkte mobiliteit te helpen op het autodek. Alle faciliteiten zijn rolstoel toegankelijk.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze Spirit of Britain gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 90% van onze klanten
"Travelling to family"
The service and guids to and on the ferry were fantastic. I (55) traveled with my mother (86) and two her sisters (80, 84) to their cousins 90 th birthday.
"Positief"
Goed
"Reis naar England met P&O"
Aan te bevelen als je de overtocht wil maken. Zonder probleem omgeboekt omdat we 2 keer te vroeg op de afspraak waren. Leuke attentie voor onze kleine reiziger.
"Uitstekende service"
Op de heenreis wat vertraging, maar geen commentaar daarop. De terugreis waren wij vroeger aanwezig en konden mee met een boot eerder. Top.
"Prima geregeld "
In februari een retour gekocht voor de ferry Calais-Dover v.v.. Keurig een mail gehad met de gegevens. Naderhand nog een mail gehad over de nieuwe regels mbt Brexit. Enige dagen van tevoren een mail én sms gehad ter herinnering. Bij de terminal in Calais wel wat oponthoud, maar dat lag aan de paspoortcontrole. Verder bij beide terminals alles keurig aangegeven en makkelijk te vinden. De bootreis zelf was ook prima. Kortom, een dikke voldoende!
"Slecht behandeld"
Vertraging, trage afhandeling bij inchecken, restaurant op de boot die gesloten bleven, desinteresse van personeel.
"Abominable"
Erg dure overtocht Calais-Dover, Dover-Calais geboekt (853,-euro dacht ik voor auto met aanhangwagen) die tijdens de boeking zelf, vlak voor het afrekenen, plots nogmaals +/- 90euro duurder werd. Bij het inschepen heen werd gemeld dat mijn overtocht terug niet beschikbaar was maar dat ik gratis vroeger of later mocht inschepen. Bij het effectieve inschepen werd ik echter met de rug tegen de muur gezet en werd me toch opnieuw +/- 63 pond extra afgetroggeld... Helemaal niet tevreden en niet aan te raden. Bovendien dan ook nog vertraging op de afvaart die me extra had gekost...
"Boot reis"
Het personeel in engeland was heel behulpzaam om onze tickets om te boeken voor de eerde oversteek, dat was voor ons heel prettig ondat wij daardoor eerder in calais aan kwamen. re In calais hadden wij een vervelende verassing omdat de we 5 km buiten calais centrum werden afgezet, terwijl er geen bus vervoer naar het centrum mogelijk was. Dit kan verbeterd worden, voor de veiligheid van de reiziger.
"Onverwachte meevaller"
Terwijl er via mail en andere media gewaarschuwd was voor enorme drukte in het weekend van 24 juli, konden we een boot van 2 uur eerder krijgen en hoefden zelfs niet te wachten na incheck.
"Vertraging 2,5 uur"
Wat een vertragingen.. in club lounge verder alles heeerlijk
"2.5 hours delay"
The delay on saterday 9th of july was too long
"Slechte communicatie directferries"
De reis met de boot was prima. We wilden een vroegere boot, maar konden dit regelen omdat Directferries onbereikbaar was. Het account werkt niet, je lan ze niet bellen etc. Schande. We hebben het gelukkig bij de incheckbalie van P&O geregeld. Ging prima. Maar de wijziging koste nu £59 terwijl dit via directferries €10 zou zijn. NOOIT MEER DIRECTFERRIES.
"Overtocht 23 en 27 febr 2020"
De heenreis met P&O was slecht geregeld. Uren vertraging terwijl DFDS wel gewoon uitvoer. Door de vertraging een verloren dag en een bezoek af moeten zeggen. De terugreis ook weer met P&O was iets beter. Bij het inchecken werd wel alvast gemeld, dat er weer vertraging was. Dit was maar ongeveer 1 uur. Het gevolg is dat ik veel later bij Antwerpen aankwam en in een grote file terecht kwam. Deze slechte ervaringen maken, dat ik geen gebruik meer zal maken
"Tevredenheid "
Vriendelijk personeel, goede begeleiding, vlotte regeling
"Overtocht"
Ik eerder dan verwacht in Dover. Net als op de heenreis naar Calais. Geen enkel probleem, gewoon vroeger met de boot mee. Prima service!!!
"Trip UK"
Bootreis is een mooie onderbreking voor onze reis doch de anderhalf uur vertraging niet op tijd gemeld was echt héél vervelend. Starbucks koffie is echt niet ok aan boord.
"Niet geïnformeerd "
Boot tijden waren blijkbaar verandert bij vertrek en wij zijn niet geïnformeerd. Dus gewoon maar rechtstreeks boeken nxt time
"Zeer tevreden!"
Niets op aan te merken
"Restaurant"
25-9-9-2019 met p&O terug naar Nederland. Mooi op tijd weg (zelfs een boot eerder). Wel commentaar: we hebben ontbeten in het restaurant (deck 9). Bestek en dienbladen waren respectievelijk vies en nat. Zowel bij mes als vork moesten we eerst het eten van de voorganger er af schrapen (ei). Wel wat aan doen!
"Reisje naar Goodwood"
We hadden op vaste tijd geboekt (goedkoop) en waren dus ruim tevoren aanwezig. Fijn dat we gelijk door mochten op een eerdere boot. Zowel heen als terug. Top. Jammer dat de wc op heenreis erg vies (plas lucht) was. Verder leuk tochtje. Zeker aan te bevelen (€74 voor heen en terug met 3 personen en een vw busje vond ik zeer netjes geprijsd)
"Sometimes fate deals a hand"
We were in luck, an earlier ferry had space available, and so we added one hour to our precious time in the U.K. ( after an uneventfull smooth crossing) we were waiting to disembark, when a courteous ships officer informed us that due to some idiots who glued themselves to the exitroad in the Ferryport we wouldn't be able to leave until mentioned idiots were escorted out of the harbourexit. The police and the harbourstaff cleared the road in 33 minutes but it took more than the gained hour to clear Dover so the advantage was lost again. We don't blame P&O because their service was impeccable, the only problem being the exchange rate for cash payments on board which borders on the ridicilous.
"Catering"
Catering , het gebakken spek , was nog koud in het midden , kwam uit de diepvries, alles was niet warm genoeg Ba ba
"Trip from Dover to Calais"
As always P&O ferries is very wel organized. Perfect and efficient. I would recomment this company to everyone who need to cross the Channel.
"Niet zo tevreden"
Wij hadden geboekt voor 1 auto met 1 persoon. Omdat ik later besloot mee te gaan boekte we voor 1 persoon een overtocht alleen als passagier. 80 euro! Dat had dus niet gehoeven. Met 1 auto boek je automatisch voor 2 personen. Dat was ons niet verteld. De man aan het hokje zei probeer het terug te krijgen. Zonde van het geld. Maar dat kon natuurlijk niet meer, erg jammer.
"EK 2019"
Soepele organisatie en snel op en af het schip, alleen de geluidsinstallatie aan boord is niet te verstaan
"overtocht"
P&O is een soepele maatschappij, heen waren we een boot eerder aangekomen en konden direct mee aan boord en terug zelfs drie boten eerder. Omdat we heen de ervaring hadden dat we heen 4 uur files hadden van Dover naar Oxford hadden we ook 4 uur extra tijd genomen om van Plymouth naar Dover te rijden. Terug hadden we slechts de helft van die extra tijd nodig en waren dus twee uur te vroeg. Weer geen probleem, konden met de eerst volgende boot mee zonder enige discussie. Hulde. Ik wens jullie sterkte straks na de Brexit.
"Prachtige ervaring"
Voor mijn zoontje was het de eerste maal dat we per schip naar Engeland voeren. Alles was perfect vriendelijke staf op de boot en ook het weer was ons goed gezind. Toen we de terugreis wilden aanvangen bleek mijn bevestigingsemail verdwenen. Na een telefoontje met een vriendelijke mevrouw was het in een ogenblik gefikst!! Dank jullie voor deze fijne ervaring
"Vies schip"
Met name de toiletten zijn bizar smerig! Verder plakt alles en is er veel roest. Nou hoeft een ferry niet topschoon te zijn, maar zo vies is ook niet nodig. Wel heel vriendelijk personeel aan boord.
"Fantasties"
Ik heb een bijzondere oversteek naar Engeland gedaan met P & O reizen, via Dover. Binnen 1.5 uur was je overgestoken en terugweg ook. Ik zal het nog eens mee varen. Ik was blij met het oversteek. Geen zeeziek rommel, alles is netjes en het eten was ook lekker.. Dankje kapitein en de crew Is bijna nog geen Love boat, maar is niet ver van..
"Overtocht "
Heenreis keurig op tijd, terug 20 minuten vertraging. Snap niet waarom je alleen op het achterdek mag verblijven. Verder alles wel netjes.
"Prima overtocht met P&O"
Niets te klagen
"Graag melding maken voor eerder vertrek. En bewaren van heenreis ticket voor de terugreis!"
We waren 2 uren eerder dan gepland en dat werd gemeld door: U bent veel te vroeg! En vervolgens geen melding geven dat we met een ferry eerder mee konden. Dus dachten wij rustig onze tijd ergens anders door te brengen en vervolgens bij de tijd dat we weg zouden gaan met de ferry, was er geen plaats en moesten we opnieuw door de douane en een ticket reserveren, maar dat was het probleem. Op papier waren we al in Engeland. Gelukkig was er nog plek op een andere ferry.
"Englandreis"
Julie 2019
"3 uur vertraging"
Reden: de warmte. Compensatie: € 6 p.p. . Lounge waar wij zaten stonk sterk naar urine :-( .
"Zeer goede organisatie"