Pride of Kent
Verzorgd door P&O Ferries
Pride of Kent
Verzorgd door P&O Ferries
Dit schip wordt niet meer bediend door P&O Ferries.
Pride of Kent beschikt over een food court, een bar en cafe, een winkel, brasserie, speelkamer, gezinslounge, Kinderspeelruimte, wisselkantoor en een exclusieve club lounge.
Er zijn geen hutten aan boord. Gereserveerde zitplaatsen zijn echter beschikbaar in de Club class lounge. Upgrade naar de club class lounge, geniet van een aantal extra's waaronder een gratis glas champagne, thee, koffie, frisdranken en kranten - geserveerd door zeer vriendelijke stewards.
Het schip heeft genoeg plaatsen aan boord voor alle smaken en budgetten. De Food Court serveert diverse gerechten, en in de Brasserie wordt hoog kwaliteit eten en wijn geserveerd aan tafel. De coffee shops aan boord serveren een selectie van lichte snacks en gebak, en warme en koude dranken. De bar heeft een ontspannig sfeer waar u van een drankje of zelfs een pint kunt genieten. In de familie lounge met zeer comfortabel zitplaatsen wordt tea, koffie, snacks en veel meer aangeboden.
Er zijn een aantal geweldige koopjes te vinden in de winkels aan boord, letterlijk honderden producten aanzienlijk goedkoper dan ergens anders.
Het schip beschikt ook over o.a. video games arcade, wifi en een geldautomaat. Bij het wisselkantoor aan boord wisselt u commissievrij uw geld.
Het schip beschikt over diverse faciliteiten voor de kinderen, waaronder speelgebieden en rustiger plekken waar kinderen video's kunnen bekijken. Tijdens de zomervakantie zijn er verschillende Kinderactiviteiten en entertainers aan boord.
Indien nodig, ons personeel staat klaar om passagiers met beperkte mobiliteit te helpen op het autodek. Alle faciliteiten zijn rolstoel toegankelijk.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze Pride of Kent gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 91% van onze klanten
"Prettige reis"
Goed
"Slechte communicatie directferries"
De reis met de boot was prima. We wilden een vroegere boot, maar konden dit regelen omdat Directferries onbereikbaar was. Het account werkt niet, je lan ze niet bellen etc. Schande. We hebben het gelukkig bij de incheckbalie van P&O geregeld. Ging prima. Maar de wijziging koste nu £59 terwijl dit via directferries €10 zou zijn. NOOIT MEER DIRECTFERRIES.
"Niet geregistreerde/aangekondigde anulatie"
We hebben deze reis moeten annuleren. Spijtig dat dit is moeten gebeuren zonder enige reactie van jullie organisatie. Over het schip zelf kan ik dus geen waardering geven.
"Overtocht 23 en 27 febr 2020"
De heenreis met P&O was slecht geregeld. Uren vertraging terwijl DFDS wel gewoon uitvoer. Door de vertraging een verloren dag en een bezoek af moeten zeggen. De terugreis ook weer met P&O was iets beter. Bij het inchecken werd wel alvast gemeld, dat er weer vertraging was. Dit was maar ongeveer 1 uur. Het gevolg is dat ik veel later bij Antwerpen aankwam en in een grote file terecht kwam. Deze slechte ervaringen maken, dat ik geen gebruik meer zal maken
"Zeer dure overtochten , vergelijk goed !"
Meerdere jaren boek ik via Direct ferries overtochten van Calais naar Dover Met P&O !!! De prijzen zijn de laatste jaren veel duurder geworden. Gisteren teruggekomen van het VK via Dover. Door het slechte weer was ik vroeger vertrokken. Via de douane... tot aan de incheckbalie waar ze mij doodleuk vroegen om nog £60 extra te betalen aangezien ik te vroeg was. Ik had reeds 161€ betaald wat samen 233€ is voor de overtocht van 1 persoon. Wachten op mijn latere ferry kon niet want dan moest ik het terrein verlaten en later terugkomen, terug via douane, paspoortcontrole.... ik weet nu al wat hun antwoord gaat zijn : flexiticketten kopen ! Wanneer er echter een vertraging bij hun is of het schip een uur stil ligt in de haven heb ik echter nog nooit geld teruggekregen. Dit is niet de eerste keer en ben het beu om op deze manier geld te worden afgetroggeld.
"Service 100%"
Nice welcoming at Calais, made our reservation and payment in advance: free boarding on an earlier ship, thank you! Helpful and friendly staff at the tax-free-shop !!!!
"Weekendje Londen"
Helaas had de boot van Calais naar Dover een uur vertraging vanwege een medisch incident in Dover Althans dat werd verteld. Kan gebeuren verder een goede overtocht
"P&O ferries for your trip to UK"
Stipt, efficiënt en vriendelijk en behulpzaam personeel!
"EK 2019"
Soepele organisatie en snel op en af het schip, alleen de geluidsinstallatie aan boord is niet te verstaan
"Opgepast bij omwisseling"
Door verkeersomstandigheden wilden wij onze terugreis uit Dover omwisselen naar een uur later. Via de boekingssite van Direct Ferries was dit onmogelijk daar de heenreis reeds gepasseerd was Via de telefoon en P&O heb ik deze kunnen omwisselen naar een uur later mits 70 € kosten En daar zei men ons als wij het hadden gedaan via het internet dit 25 € goedkoper was...... UITEINDELIJK moeten jullie vermelden dat jullie website enkel dient om te boeken en wijzigingen NIET MOGELIJK zijn . . Jullie klantendienst is ontoereikend.......Bijgevoegde enquete dient tot niets daar deze niets te maken heeft met Direct Ferries op zich.
"Prachtige ervaring"
Voor mijn zoontje was het de eerste maal dat we per schip naar Engeland voeren. Alles was perfect vriendelijke staf op de boot en ook het weer was ons goed gezind. Toen we de terugreis wilden aanvangen bleek mijn bevestigingsemail verdwenen. Na een telefoontje met een vriendelijke mevrouw was het in een ogenblik gefikst!! Dank jullie voor deze fijne ervaring
"Storm"
op zaterdag 10 aug. stormde het in Dover, we waren er om 09.30 uur om de boot van 11.10 uur te nemen, echter door de storm duurde het wat langer wat begrijpelijk is, de eerst volgende boot kwam om 12.00 uur deze werd echter kompleet met vrachtwagens geladen, nu werd ook duidelijk dat P&O maar 2 boten had varen en DFDS 3 boten, uiteindelijk gingen we om 15.30 uur aan boord, hulde aan de stuurman die de boot keurig op de golven hield, na een voucher te hebben ontvangen van 6 pond voor het ongemak kon je daar mee wat snoep en frisdrank voor krijgen. All met al heeft de reis 14 uur geduurd i.p.v. 5,5 uur.
"Vies schip"
Met name de toiletten zijn bizar smerig! Verder plakt alles en is er veel roest. Nou hoeft een ferry niet topschoon te zijn, maar zo vies is ook niet nodig. Wel heel vriendelijk personeel aan boord.
"Prima geregeld. Vlotte verbinding van Calais naar Dover"
Dit was onze eerste overtocht. Prima geregeld. Door de flexibele ticket die we hadden gekocht konden we ook vrijer schakelen met de tijden.
"Nice boattrip"
The trip F - GB was excellent. On the return we had to wait very long at the border in G.B., because of start holiday, weekend. There was no information about it, it stressed us a lot.
"3 uur vertraging"
Reden: de warmte. Compensatie: € 6 p.p. . Lounge waar wij zaten stonk sterk naar urine :-( .
"Mooie, warme overtocht"
De heenweg (volgens mij met de Pride of Kent) was veel beter dan de terugreis. Mooier schip, en we konden eerder mee dan we gepland hadden. De terugreis beviel iets minder goed, op de Pride of Burgundy. We moesten erg lang wachten tot we aan boord konden. Vervolgens konden we als foot passenger niet van boord, zonder dat wij de reden daar voor hoorden!!!, en we lang moesten wachten in een warme ruimte met veel mensen en vervolgens in een bus van boord moesten waar het ook snikheet in was, onverantwoord vol met zoveel mensen en een temperatuur ver boven de 30 graden. Het aantal sterren hieronder is dus een gemiddelde van de 2 schepen.
"Nice and smooth way to travel to England"
P&O Ferries offered us a well-organised way to go to England in a relaxed manner, based a.o. on friendly staff and smooth booking and check-in procedures.
"A smooth organisation"
The organisation is perfect! We recommand to travel with P&O Ferries.
"Calais Dover v.v"
Prima overtocht
"Geen contact"
Betreft uw maatschappij. We boekten een flex- retour, om eventuele familieomstandigheden te kunnen regelen. Dit viel in een weekend. Onmogelijk om contact in weekends en na kantooruren te krijgen. Dit is in omstandigheden heel vervelend. Gelukkig is P&o ons wel zeer behulpzaam geweest . M.i. Dienen kullie dit te veranderen!!!
"Teveel buitenlanders "
Er waren teveel buitenlanders die deden wat ze wilden EN teveel crapuul kinderen die teveel lawaai aant maken waren in de lounges en gelijk zitten aant rondlopen waren en dergelijke. Meer personeel gewenst die de orde handhaaft. Eten was goed.
"Overvaart Engeland Frankrijk "
Veel vertraging door harde wind, veilig overkomen is soms belangrijker dan op tijd zijn. Koffie was goed, but kon goed tegen de hoge golven.
"Zeer goed"
Een hele fijne overtocht op een mooi schip.
"Calais and Dover"
On time/comfortable/well organised service
"Prima"
Alles goed geregeld.
"Directferries has no added value"
When you want to change your times p&o and directferries will calculate costs. You are better of to book direct at P&O.
"Ferry goed reis!"
Een niet te lange reis (gelukkig) want er is niets te doen op z'on korte reis. Wel waarde voor je geld. Veel goedkoper dan ander veerboten op dat moment. Lekker dicht bij Londen kom je aan. Let wel op als je van de boot afgaat. Mensen hebben nog iet door welke kant van de weg zij moeten rijden. Heb ook de gevolgen van gezien op de rotonde! Alles aan boord is wel erg Engels georiënteerd, dus hou daar rekening mee.
"Vlotte & correcte klantenservice"
De dag voor onze afvaart diende ik dringend geopereerd te worden voor een appendicitis, waardoor onze geplande reis in het water viel. Een eenvoudige mail met doktersattest naar de servicedesk volstond om het bedrag van de reis als een krediet voor een volgende reis om te zetten. Een regeling waar ik heel tevreden en dankbaar voor ben.
"Reis met P&O"
Het was allemaal heel goed geregeld bij P&O wel is de Pride of Kent wat verouderd vergeleken met de Pride of Burgundy deze is nieuwer en mooier maar dat is altijd het verschil. Het mooiste was we kwamen vroeger aan in Dover en vroeg kan ik een boot eerder krijgen en dat ging dus helemaal top dat er ook die mogelijkheid bekeken werd 👍👍
"Vlotte overtocht"
Vlotte overtocht, beide keren. Alle dienstverlening is aan boord t/m geldwisselkantoor aan toe. Het inchecken duurt lang, dat mag korter. Men wil bij aankomst vertrekpunt zo snel mogelijk de boot op maar je moet lang wachten in je auto op de kade.
"Vaste klanten belonen!"
Waarom krijgen vaste klanten (zoals ik) niet een korting op een volgende boeking? Of consumptie bonnen voor b.v. koffie?
"prima service"
Prima service en alles goed georganiseerd, We mochten zelfs een boot eerder mee omdat wij te vroeg aan waren.
"Herboeking"
Ik wou een dag eerder vertrekken dan voorzien, omboeking met de daaraan verbonden 10€ was niet mogelijk online, dan maar terug de volle pot betalen.
"good experience"
Everything was well organised, no waiting times, friendly staff
"Waiting"
Both trips arrived in time to take the earlier boat....but had to wait for the late slot. I used to love P&O as we could hop on the earlier one........ And also had a delay this time.......
"Boot vertraagd"
Helaas zijn wij ruim een uur later vertrokken.
"Prima service"
Eerste reis met baby. We mochten naast de lif parkeren zodat we met kinderwagen gemakkelijk naar boven konden. Aan boord goede service van de bar, ze maakten met plezier een flesje klaar voor onze kleine. Aan boord genoeg plekken/banken om te kunnen zitten/liggen. Toiletten/ babyruimte helaas niet zo netjes, maar goede ervaring verder!
"service van direct ferries"
goede service. we waren te laat voor de boot door files, maar werden zonder problemen voor de eerstvolgende boot waar plek was gezet. zo konden we wel met vertraging toch dezelfde dag nog naar huis. de boten waren schoon en comfortabel, ruime keuze voor eten.
"Ondanks 6 uur vertraging en het vooraf onmogelijk nog te bereiken van Directferries, toch tevreden, "
Meedere malen tevergeefs Directferries nog trachten te bereiken vooraf, dit ondanks het respecteren van de contacttijden op hun site!!! Wel tevreden van de flexibiliteit van P&O, we hadden ze dan ok jaren terug getraind in "Putting Customers First"...;-) Misschien ook een idee voor Directferries???
"Goed opgelost"
Algemeen tevreden. Vertraging omwille van gestrande ferry in Calais op 10 december werd goed opgevangen. P&O nam maaltijden voor zijn rekening ter compensatie van de wachttijd. De communicatie rond het probleem en de bijkomende wachttijd (voor ons 2,5 uur) had wel beter gekund. De maatschappij beschikt bv. over de mailadressen van diegenen die online een boeking plaatsten.
"gewoon goed"
vlotte overtocht, goede voorzieningen aan boord
"mooi op tijd"
We moesten een uur van te voren aanwezig zijn en waren dat dan ook. Bleek dat we het veer van een uur eerder konden pakken en waren dus snel op weg. De overtocht is snel en comfortabel. Goede manier om goedkoop naar Dover te komen.
"Prachtig"
een zeer vlotte overzet, met behulp vaardig personeel en ook al waren we te vroeg om terug te keren mochten we al aan boord van het schip om onze terugreis te maken. Ik zou zeggen doe zo voort en jullie zullen me nog regelmatig zien verschijnen.
"gewoon goed "
we waren al eerder daar mochten ook erder vertrekken wat waren we blij heel rustige overtocht bij terug komen zeiden dat we 25€ bij moesten betalen omdat we eerder waren na een klein telefoon gesprek was dat opgelost vriendelijke man moest staandaart worden als je iets vroeger bent niet te laat oke jammer ook vindt ik de prijzen voor de oversteek van onze katten wel erg duur als je ziet wat ze er voor extra voor moeten doen boekjes controleren en chip nummer en een extra blaadje in je voorruit eigenlijk niet normaal het zou maximaal 10€ per kat mogen kosten voor de rest alles goed in mei gaan we weer hopelijk dat de prijzen vooe dieren zijn aangepast
"Goed heen en terugreis...maar kom niet te vroeg want dat kost (te)veel geld"
Heen en terugreis prima in orde. Echter...... Wij waren enkele uren te vroeg. Wij konden 60 pond bijbetalen om3 uur en 30 minuten eerder te vertrekken of het terrein verlaten en later opnieuw door de douane e.d. binnen te komen. Doordat er allerlei demonstraties(waren) en tientallen soldaten rondom de P & O Ferries liepen kozen wij voor bij betaling. Wij vonden het bedrag wel erg hoog. (slechte service) De boten hadden ook nog anderhalf uur vertraging. Bij de terugreis konden wij 2 uur eerder vertrekken met bij betaling van 19 pond of een uurtje wachten. Dat kwam sympathieker over. Wij betaalden dus 19 pond.
"Goede Reis"
Goede overtocht alles goed geregeld
"Comfortable snooze on the P&O family deck"
Our crossing from Calais to Dover was on a Tuesday afternoon, leaving Brussels about noon and expecting to reach London early evening. On account of excessive traffic on the Brussels ring, we reached Calais only some 10 minutes prior to departure at 16:05 but fortunately we were switched to the next boat without hassle or additional costs. The ferry boat was less than half full and once we had parked our car, we went up to the family deck and rested on one of those giant chairs. Good for a comfy snooze followed by a Starbucks coffee and a useful visit to the duty-free buying some nice and affordable Chardonnay. We reached Central London without problems by 8 pm local time.
"Snelle overtocht"
Altijd fijn om met P&O in korte tijd naar Engeland te reizen. Snelle afwikkeling aan de incheck balie en het aan boord gaan is ook al geen enkel probleem.
"ferry"
Vriendelijke boten, vooral als er een open voordek op is. Flexibele toegang, wanneer er door strenge veiligheidscontole een boot gemist wordt is het geen probleem de volgende te nemen. ( buiten vakantieseizoen). Catering , matig en duur .
"zeer vlotte overvaart"
Zeer goede ervaring: zowel boeking/confirmatie/betaling verliep zeer eenvoudig en vlot, alsook het inchecken bij de heen- en de terugreis. Alles werd zeer snel en professioneel afgehandeld. Vriendelijk personeel, stipte uurregeling, proper schip, ..... Kon niet beter!
"Tegenvaller"
Oud schip, buiten veel roest, binnen verouderd en overal etensgeuren. Ook nog aanzienlijk duurder dan concurrent. Op de heenweg met DFDS een veel mooier schip en met een beter gevoel onderweg.
"Prima"
Prima
"Even oversteken"
Wij waren wat vroeg in Calais en moesten buitensporig lang in de rij staan voor het inchecken. Het Franse leger voerde nl controles uit, die uiterst langzaam werden uitgevoerd. Verder liep alles op rolletjes. Aanboor genoten wij van een eenvoudige lunch in de Brasserie. Bediening en kwaliteit van het gebodene erg goed. En dat voor een zeer redelijke prijs. Bij aankomst in Dover ging alles ook weer erg goed.
"niet te horen"
Onze reis op de boot is prima verlopen. De tekst die omgeroepen wordt als je op de boot zit is echter niet te verstaan. De tekst die omgeroepen wordt als je op de boot zit is niet te verstaan. misschien kan dit wat luider. De verdere reis is prima verlopen.
"Zalige overtocht"
Het was 15 jaar geleden dat we nog eens met de boot naar Engeland gevaren hadden. De Burgundy deed ons sterk aan vroeger denken. Dezelfde boot met hier en daar een likje verf. Toch met veel waardering voor de kapitein die ons ondanks de mist veilig naar de overkant gebracht heeft. In het terugkomen hadden we de Kent en dat was een echt luxeschip !! Wij gaan zeker nog de boot nemen ipv de shuttle!
"overtocht Calais - Dover"
Het viel enigszins tegen dat we een oudere boot hadden - zowel de heen en terugtocht was de pride of Canterbury. Bij een vorige overtoMcht enkele jaren geleden, hadden we een gloednieuwe boot (Pride of Brittan ?). Toch was de service super. Mijn man is rolstoelgebruiker en we kregen een parkeerplaats naast de lift. Er werd voldoende plaats vrijgehouden om de rolstoel uit de auto te halen. We namen een ontbijt maar ik kon geen 2 plateaus tegelijk dragen. No problem, het werd door jullie diensten aan onze tafel gebracht. Mijn man kon de trap niet op om te gaan roken. Again, no problem, aan dek waar het personeel rookt werd hij gebracht. Kortom, mooie reis hoor. bedankt voor alle hulp
"Prima overtocht "
Overtocht Calais Dover prima verlopen. Kost iets meer tijd dan met de trein, maar geeft even de tijd voor ontspanning tijdens onze autorit naar midden Engeland.
"Prima service"
Als je over een grotere afstand naar de ferry van P&O in Calais rijdt, dan is het wel eens moeilijk om exact op tijd te komen. Ook dit jaar waren we te vroeg maar we mochten zonder probleem op een boot eerder. Zowel van Calais naar Dover als weer terug.
"Prima"
Zeer goede en vlotte reis gehad!
"Vooorspoedige reis"
Met P&O ferries van Calais naar Dover gereisd en weer terug. Is weer prima bevallen. Op de heenweg kwamen we zo vroeg dat we met een boot vroeger meekonden. Mooie boten met voor elk wat wils. Kortom, de manier wat ons betreft om naar Zuid Engeland te reizen.
"overtocht"
De ferry was schoon en ruim. (mede omdat de boot niet vol was ). Goede aanwijzingen in de haven ( aan Franse kant duidelijker dan aan de engelse kant) en vertrek op tijd. Voor herhaling vatbaar ! Paar opmerkingen: het is moelijk je auto terug te vinden als de boot weer aanlegt, Graag duidelijker nummering van de dekken en van de trappen en liften. En aub de toiletten niet gaan schoonmaken juist als de boot vertrekt of gaat aanleggen. Dat zijn de spitsuren en juist dan zijn toiletblokken afgesloten voor schoonmaak. De balie in de lounche verkoopt sandwiches enz >> daar zat geen smaak aan. Dat moet beter kunnen ! En de koffie zat is starbucks-bekers maar had niet de starbucks-kwaliteit.
"Prima overtocht"
We varen ca 2x per jaar Calais Dover. Prima prijs en overtocht. Fijn dat er voorziening voor kleine kinderen is. Prima koffie. Volgende keer weer P&O. Beide keren kwamen we pas aan 20 min voor vertrek (flex ticket) aan. Gelukkig konden we nog nee. Kleine opmerking; er mag wel wat vaker een vochtig doekje over de banken gehaald worden.
"Storm opzee"
L.S Zondag 20 november hadden we een ,eendaagse trip naar de UK geboekt. Het waaide flink en het schip vertrok om 08.15, een half uur later dan de planning. De kapitein meldde dat we vertrokken en hij in Dover wel zou kunnen zien of we de haven in konden. Op volle zee barste de storm echt goed los. Enorme golven en het zicht was praktisch nul vanwege het stuifwater. Bij Dover bleek dat er een reddingoperatie was gestart vanwege een aanvaring op zee. De haven was gesloten omdat de havensleepboten ook daaraan deelnamen. Onze ferry lag, als meerdere schepen , stil voor de kust. De storm maakte het verblijf aan boord wel wat onkomfortabel maar maar we konden met velen de humor er ook wel van inzien. De passagiers kwamen met stoelenl inclusief tafels voorbijschuiven. Degenen die voorbij kwamen lopen eindigden tussen de anderen in de lounge. De omroep hostess was helemaal van de kook omdat niet iedereen bleef zitten Ze sloeg de beleeftheden maar over op de omroep installatie en riep alleen maar ZIT. Ze had wel gelijk, het was gevaarlijk om door het schip te lopen Gekker was de winkel en de bar waar nogal wat breukschade was. Achterdek voor de rokers was al geruime tijd afgesloten. Na 5 uur konden we eindelijk van boord. Toe als een speer naar Londen onze zaken regelen en terug naar Dover. De storm was inmiddels grotendeels gaan liggen. We kwamen om tegen half vijf UK tijd aan in Dover. Douane en incheck procedures waren tot een minimum teruggeschroefd en wij boarden even over half vijf Dit liep als een trein Schip voer ook snel en uiteindelijk hadden we onze geplande afvaart gemist maar de daaropvolgende afvaar gehaald vanwege de ultra korte incheck tijd. Wij reizen met enige regelmaat naar de UK, maar zo,n trip als op 20 november nooit meegemaakt. En we zullen dit ook nooit vergeten Hier is eigenlijk door niemand iets aan te doen. Het heeft geen zin dit soort onwaarschijnlijke gelijktijdige gebeurtenissen, als maatstaf te beschouwen. Vriendelijke groet, Hans Stijsiger PS Met de storm midden op zee en de enorme golven, hadden mijn dochter in ik nauwelijks last van rollen van het schip. Je kon het duiken in de golven wel goed voelen en horen We zijn beiden niet ziek geworden en hebben in de bar voorin nog een broodje zitten eten.
"Lekker makkelijk"
Reis was gewoon heerlijk ontspannen. Tickets van te voren gekocht, waardoor je in Calais gewoon meteen door kon rijden en in de rij kkn gaan staan. Overtocht heen in het donker maar bijna windstil. Genoeg op de boot te doen. Makkelijk ook dat je geld kon wisselen en meteen op de boot even kon wennen aan de Ponden. Terugvaart 11.15 en dan zie pas de gehele white cliffs of Dover, indrukwekkend.
"Schitterende boottocht"
Spirit of France was een prachtig schip: nieuw, ruim, netjes en met alle voorzieningen. Een zalig buitendek achteraan. Wij gaan zeker opnieuw met P&O varen!
"Calais - Dover en terug"
Op de reis van Frankrijk naar Engeland zaten we op een oude en weinig confortabele boot jaren '80. Op de reis van Engeland naar Frankrijk op de Spirit of France en dan ook een veel aangenamere ervaring. 2 uitersten maar toch wel een groot verschil. Een echte aanrader op voorwaarde dat je een nieuwere boot zit. Vakantie begint bij het binnenrijden van de boot.
"Pride of Kent"
Zeer vuil schip. Vieze stoelen, rommel van vorige overtocht niet opgeruimd. Geen pride!
"Vlotte overtocht!"
Vlotte inscheping, korte wachttijd. Lekkere koffie op de boot.prima!
"Perfect"
Dit jaar zijn we voor de zevende maal naar engeland geweest en telkens met P&O en telkens is dit perfect verlopen. Dus voor ons geen enkel probleem te melden hoor. Doe zo voort kunnen we alleen maar zeggen. Groetjes en dank je wel
"Gewoon conform verwachting"
Gewoon conform verwachting. Prijzen consumpties wel wat aan de hoge kant. (Hotdog voor 5 pond)
"Plezierige en efficiente oversteek met een rolstoel passagier"
De oversteek met P&O was een plezierige en efficiente ervaring. De hulpverlening aan miijn echtgenote welke in/met een rolstoel reist was uitgekiend en goed georganiseerd!
"Zeer vlotte boeking en reis"
Boeking verliep vlot en eenvoudig. Registratie in zowel Calais als Dover ging zeer vlot. Aangenaam verrast door flexibiliteit: door tijdige aankomt aan de haven mochten een boot vroeger inschepen !
"Retourtje Dover"
Aankomst bij het schip (controle pasport en tickets) is fantastisch geregeld en gaat erg snel. Laden/ontladen gaat ook erg vlot. Aan boord alles goed geregeld. Prima manier om het kanaal over te steken!
"P&O ferry calais - dover. Prima service"
Heenreis 7 km voor bootterminal enorme file. Resultaat: te laat voor onze boot. Geen probleem. Zonder extra kosten mochten we met de volgende boot mee. Op de terugreis ruim op tijd aanwezig. Ondanks het feit dat ons ticket niet flexibel was, maar gebonden aan een bepaalde tijd, mochten we toch een boot eerder afvaren. Geweldig!
"herfstvakantie"
De heenreis verliep prima, goed op tijd en rustige zee. voor de terugreis waren we te vroeg en we konden met een vroegere boot, dat was helemaal top! Nog steeds zijn we zeer tevreden over de ferries van P&O!
"calais/dover"
alles verliep prima , zoals gewoonlijk
"Mijn ervaringen met directferries van Calais naar Dover v.v."
Het was allemaal erg goed geregeld. Zowel de boeking als ontvangst bij de receptie waren prima. Ik vind het echter belachelijk dat je minimaal 1 uur voor vertrek aanwezig moet zijn in de haven en daar al die tijd in de rij moet wachten. De verkeersdrukte in Belgie en in Londen zijn van dien aard dat het vaak moeilijk is om in te schatten of je dat uur van te voren wel zult halen. Dat levert in mijn geval nogal wat stress op en daar zit ik niet op te wachten tijdens een reisje naar Londen en terug.
"ferry 18 maart"
mooië nieuwe schepen , maar 500 kinderen die daar op de boot rondloopten
"prima overtocht"
twee prima tochten gehad in de Spirit of France. Geweldig dat we een boot eerder konden nemen op de heenweg! Dat hoopten we voor de terugweg ook, maar dat kon niet meer. Alles liep soepel en plezierig, het is een ontspannen manier van de autorit onderbreken op deze manier. Een week voor vertrek moesten we een extra passagier aanmelden, dat ging per mail heel vlot en prettig. We hadden ons voor de terugtocht verheugd op een zitplaats bij de grote ramen aan de voorkant, maar daar zaten toen helaas de rolgordijnen dicht.
"overtocht Calais/Dover v.v per P&O Ferries"
Overtocht per internet geboekt,snrll gereageerd door P&O Ferry,konden doordat we ruim een uur te vroeg in Calais waren op een boot eerder vertrekken en voor de reis terug naar Calais konden we ook een boot eerder nemen,zeer tevreden omtrent de afhandeling van papieren en vriendelijke en spntane hulp bij op/afrijden op de Ferry, Zal het aan iedereen aanbevelen om met P&O in zee te gaan alles perfect en snelle afhandeling en goede service aan boord Maas Kramer Coevorden Nederland
"de overtocht"
De overtocht een aangename pauze in een reis naar zuid Engeland. Met de terugreis zijn we 1 uur 30 eerder dan de vertrektijd in dover. Dat werd een uur eerder terug met goed eten en rustige overtocht
"Prima reis"
Prima prijs/kwaliteit verhouding. Voor EUR 45,- waren wij met 4 personen en een auto in de UK. Het inchecken verliep zeer soepel. Als je online geboekt hebt, wordt je kenteken bij het inchecken herkend en ben je snel aan boord.
"Vlot en goed"
Gemakkelijk geboekt en vlot op de boot
"reis zonder problemen"
Heb met P&O ferries de overtocht gemaakt, met voertuig, Calais Dover en terug voor en na de luchtvaartshow in Farnborough 14-20 juli 2014. Zonder franjes maar goed en gebruiksvriendelijk en aan een goedkoop tarief. Zal hier zeker nog gebruik van maken.
"Een zeer prettige reis met een uitstekende maatchapij!"
Zo als we al meerdere keren hebben gedaan met P & O reizen is inderdaad een comfortabele en prettige reis, goede voorzieningen en goed personeel met als het nodig is veel hulp en vooral de duidelijke aanwijzingen bij het inschepen met de auto. We vinden het daarom niet nodig om een andere veerdienst te proberen, dus blijven wij bij het reizen met P & O. Onze ervaringen delen we zeker met familie, vrienden en bekenden. M. V. G. familie Leenman.
"Alles prima geregeld"
Via directferries een retourovertocht Calais-Dover geboekt met P&O ferries. In vergelijking met de site van P&O ferries voor de helft van de prijs. Alles is correct verlopen, inschepen ging vlot, kenteken van de auto werd herkend. Zou zeker voor een andere overtocht weer via directferries boeken.
"Eerdere boot toch mogelijk"
De terugreis verliep zo voorspoedig dat we een boot eerder konden nemen, ondanks dat we een onveranderbaar ticket hadden. Goede service dus!
"Top overtocht"
Prima geregeld bij P&O. Wij waren op de heenreis veel te vroeg. Geen enkel probleem. Gewoon een boot eerder. Verder alles prima in orde. Vanuit Nederland naar Calais rijden is aan te bevelen. Daarna een korte overtocht.
"Zeer positief"
Het was alleen maar positief.
"Shoppingdagje in canterbury"
Dagjesreis in een verlengd weekend, heel druk wat vertraging toch een geslaagde overzet
"Pride of Kent"
Zoals gewoonlijk een héél aangename overtocht dus héél erg tevreden op elk gebied.
"fijne overtocht"
Maken al jaren overtochten met P&O naar volle tevredenheid.
"Een hele fijne overtocht"
Wij reizen al meermalen van Calais naar Dover en terug met P&O tot onze volle tevredenheid, de cervice is exelent en de hulp en aanwijzingen bij het inschepen met de auto is vriendelijk en duidelijk ook bij het ontschepen. De wachttijden zijn o.i. onvermijdelijk als men alles in goede banen wil leiden maar duurt nooit lang. Volgende overtochten zullen we zeker met P&O doen, het is ook heerlijk dat men ven kan rusten op de helft van onze reis naar en vanuit Engeland. M.V.G. F. Leenman.
"Een hele fijne overtocht"
Wij reizen al meermalen van Calais naar Dover en terug met P&O tot onze volle tevredenheid, de cervice is exelent en de hulp en aanwijzingen bij het inschepen met de auto is vriendelijk en duidelijk ook bij het ontschepen. De wachttijden zijn o.i. onvermijdelijk als men alles in goede banen wil leiden maar duurt nooit lang. Volgende overtochten zullen we zeker met P&O doen, het is ook heerlijk dat men ven kan rusten op de helft van onze reis naar en vanuit Engeland. M.V.G. F. Leenman.
"Een hele fijne overtocht"
Wij reizen al meermalen van Calais naar Dover en terug met P&O tot onze volle tevredenheid, de cervice is exelent en de hulp en aanwijzingen bij het inschepen met de auto is vriendelijk en duidelijk ook bij het ontschepen. De wachttijden zijn o.i. onvermijdelijk als men alles in goede banen wil leiden maar duurt nooit lang. Volgende overtochten zullen we zeker met P&O doen, het is ook heerlijk dat men ven kan rusten op de helft van onze reis naar en vanuit Engeland. M.V.G. F. Leenman.
"Een fijne reis."
Het was een fijne overtocht zowel heen als terug. De cevice was uitstekend hulp bij het inschepen met de auto was vriendelijk en duidelijk. We zullen zeker bij volgende overtochten weer voor P&O kiezen. M.V.G. F Leenman
"antwoord"
Heb doorgegeven dat wij helaas door ziekte niet konden reizen. Verbaast ons dat u ons de vraag stelt of de reis goed verlopen is.
"P & O"
Vlotte verwerking van de boorddocumenten. Konden in de terug reis zelfs een boot eerder nemen zonder meer prijs. Tot de volgende keer. Wilfried.
"Stormy weather"
Calais-Dover, rustige zee, prachtig op tijd. Dover-Calais, andere datum dan gepland maar vlotte aanpassing van tickets mits kleine opleg. Korte vertraging wegens storm (9 beaufort), maar toch nog aangename en vlotte overzet.
"Perfect trip"
Everything went very smoothly, from the booking process to the actual cross over of the sea, both ways. Thumbs up!! The only thing I did not like is the smell in the toilets.
"Smooth crossing"
Beste, Het was alweer een leuke tijd in England, met direct ferries steeds de voordeligste routes op je scherm, Beste directferries gelieve me steeds op de hogte te ouden van aanbiedingen/promoties.
"uitstekend"
Uitstekende verbinding en goede service !
"Aangenaam"
De overzet was eigenlijk een verrassing voor de verjaardag van mijn pa , 76 jaar . Ik maak reeds vele jaren gebruik van de overzetboot naar Engeland en ben altijd al zeer tevreden geweest . Met P&O nog nooit geen problemen gehad met SEAFRANCE daarentegen . Angenaam veel plaats om te zitten en wat te drinken of eten . De tijd vliegt in een verzorgde en aangename sfeer.
"Ook korte vakantie."
We hebben de reis geboekt via Directferries.nl. Deze site geeft een zeer duidelijk overzicht / prijzen - afvaartijden - lijndiensten. Ook de boeking zelf gaf geen problemen. Bij aankomst aan het incheckkantoor wist men direct wie wij waren.( kenteken auto ) Hierdoor was er geen oponthoud , en wordt men direct naar de juiste plaats verwezen. Het aan boord gaan / oversteek / van boord gaan ging prima. Ook de voorzieningen aan boord zijn prima geregeld. Wij hebben de oversteek gemaakt met auto en caravan ( 6 M.) en is zeker voor herhaling vatbaar.
"Calais Dover"
heenreis naar Dover was helaas te laat. terug meer als ok.
"te vroeg op terugweg van Dover Calais"
Hallo was een beetje te vroeg voor mijn boot van 21.20 uur vanuit Dover en kon een boot eerder nemen die ging om 20.15 uur omdat deze meer dan 1 uur eerder ging (5 minuten dus pfff) moest ik 18 pound extra betalen als ik deze wilde bijboeken wat een onzin de mw vertelde mij dat dit eerder 2 uur was maar niet zo lang geleden naar 1 uur is teruggebracht. Zo wordt op allerlei manieren zoals tegenwoordig maar extra geld uit je portomonee gepakt. Ben hierover niet te spreken
"Zeker een aanrader via Calais naar Dover via P&O Ferries"
Vriendelijk personeel, behulpzaam. Ook als je een wijziging wil doorgeven voor vertrek. Helpen je oprecht en duidelijk. En... Erg gezellig in de boot en je hebt veel keus waar je wil zitten, rustige plek of wat drukker. Veel keus in eten of drinken. Ook is het schoon, hygiënisch gelukkig. Advies, aandachtspunt: de weg naar de ferries via Caleis is niet duidelijk op borden aangegeven, ook geen borden pas al je er bent dan is het laat veel zoeken. Kanaaltunnel is juist wel goed aangegeven meerdere keren, maar niet de ferries. Dit geven meer kennissen aan, dat het onduidelijk is om het goed te kunnen vinden. Beter eerder op borden aangeven de weg naar de ferries meerdere keren aub. Dank u! Gr. Henna Maryam
"prima"
prima service is me goed bevallen en maak er zeker nog eens gebruik van
"pride of kent"
reis verliep vlot toch volgende opmerkingen: er is geen speelruimte aanwezig voor kleine kinderen en, vooral, de toiletten waren werkelijk smerig
"Een dagreisje met de boot"
Als ex-werkneemster van de ex-RMT in Oostende is een overvaart met de ferry ware nostalgie. Mijn kleinzoon (9j) wilde zo graag eens met een grote boot (genre cruiseschip met zwembad) meevaren. Oma en opa hebben dan maar samen met zijn mama de overtocht gedaan. Vooral de Spirit of Britain voldeed aan zijn verwachtingen. We hebben heel erg genoten van de overtochten op het zonnedek, het was heel mooi weer. De schepen waren proper en ook het personeel was vriendelijk. Op de terugreis hebben we gesmuld van de traditionele Britse fish and ships in (namaak)krantenpapier zoals het hoort. Kortom het was een heerlijke dag.
"reis Stafford"
in het vertrek alles OK, terugkomst vertraging bij het vertrek
"goeie reis"
Zoals gewoonlijk prima geregeld. Tickets geboekt en betaald via internet. Duidelijke informatie. Het inchecken ging soepel en de bootreis voorspoedig. Volgend jaar weer!
"comfortabel naar de overkant"
Onze reis met P&O Ferries is goed bevallen. De boeking via internet ging soepel en bij aankomst 'herkende' de beambte ons meteen, waardoor de incheck zeer makkelijk ging. Ook voor de terugweg gold dit. De communicatie over de vertraging mag duidelijker en ook het communiceren op het schip is onduidelijk. Je hoort de omroep niet goed. Maar als het gaat om veilig vervoer over de Noordzee kan ik alleen maar positief zijn.
"2 dagen UK"
Zowel de heen als terug reis zijn vlot verlopen. Boeking via het internet kan allemaal heel snel en eenvoudig. De boot vertrekt zoals in de planning voorzien.
"overzet : Calais- Dover en Dover- Calais"
Alles was prima in orde , wij boeken zeker nog eens opnieuw op deze manier !
"professioneel"
Zeer professioneel uitgevoerd vervoer, stipt en met vriendelijk behulpzaam personeel.
"6 sterren"
Vanaf het moment van boeking via internet. Had ik de indruk dit gaat goed. De website is eenvoudig en goed. Aan de terminal werd ik door de P&O medewerksters verder op weg geholpen. Deze waren vriendelijk en correct. Aanboard kreeg duidelijke aanwijzingen waar ik mijn auto kon parkeren.(tussen de auto's was ruimte genoeg om tussen door te lopen). Tijdens de overtocht genoeg mogelijkheden om de tijd te versnellen. Ook aan de diverse afhaal puunten viel mij op de vriendelijkheid van het personeel. Ook om geld te wisselen bij de bank vriendelijk personel Ik geef zowel de heen als terugreis 6 sterren.
"reizen met de ferrie"
I love travelling with the ferrie. Cheaper and better on time than the Tunnel, at least in my expierence. However last time the trainconnection to where my car was parked was cancelled, so we got 2 hours late for the incheck. That cost me a penalty. I was not happy with that, especially when you find out later that the ferrie is for 75 % empty. But still I like the ferrie.
"heen en weer naar London van uit Calais"
De ervaring met P&O is zeer positief. Zowel op de heen als terug reis goede service bij het inschepen en tijdens de overtocht. Gaan zeker de volgende keer weer met P&O als we richting Engeland gaan.
"Klant vriendelijkheid"
Zowel bij incheck als aan boord vind ik de klant vriendelijkheid zeer goed en gepast. Tevens wil ik vermelden dat de flexcebilitiet bijzonder goed is dit met betrekking tot medewerking bij te vroeg aankomst bij inchecken. Altijd zeer behulpzaam om te bezien of een eerdere overtocht dan de geboekte mogelijk is. Tenslotte is dat een van de redenen waarom ik P&O boek.
"Mooie reis naar Engeland."
Een vlotte en comfortabele overtocht, zowel heen als terug met een mooie en schone opgeruimde veerboot.