Moby Drea
Verzorgd door Moby Lines
Moby Drea
Verzorgd door Moby Lines
Verzorgd door Moby Lines op de route
De luxe Moby Drea heeft een capaciteit van 1900 passagiers en 500 voertuigen. De faciliteiten aan boord omvatten o.a. en-suite hutten en suites, een à la carte en zelfbedieningsrestaurant, een pizzapoint, bar, zwembad, lounge en Kinderspeelruimte.
Het schip beschikt over 400 en-suite binnen en buitenhutten (met uitzicht op zee), en een zitruimte met comfortabele gereserveerde zitplaatsen.
Het à la carte restaurant biedt een breed scala aan gerechten met een gevarieerd menu, bereid met mediteranische ingredienten door ervaren chefs. Het zelfbedieningsrestaurant serveert warm en koude gerechten, en biedt een kindermenu. Italiaanse Pizza is verkrijgbaar bij de pizzapoint. Het schip beschikt ook over vesrchillende cafe's, snackbar en een ijs winkel. Gelegen op het zonnedek, de Lido Bar serveert frise en alcoholische dranken waaronder cocktails. Voor een rustig omgeving waar u van een drankje of zelfs een pint kunt genieten, misschien met live piano muziek, dan kunt u terecht bij de Piano Bar.
In de winkel aan boord van de Moby Drea vindt u onder andere kleding, kinderspeelgoed, kaarten, tijdschriften en boeken.
De Moby Drea beschikt ook over een gelateria, een zwembad, een solarium en een show lounge.
Voor kinderen is reizen met Moby Lines een spannende avontuurlijke ervaring, niet in het minst vanwege de Looney Tunes figuren die overal aan boord te vinden zijn. Moby Drea beschikt over 'Children's World', een speciale speelplaats voor kinderen. Voor de oudere kinderen is er een videogames gebied, vol met spelletjes.
Als u hulp nodig tijdens uw reis, dient u ervoor te zorgen dat u minste twee uur voor de vertrektijd aanwezig bent in de haven. Het check-in personeel zal ervoor zorgen dat uw voertuig binnen bereik wordt geparkeerd.
Let op: Hoewel we alles hebben gedaan om het maken van onze Moby Drea gids zo nauwkeurig en duidelijk mogelijk te maken, kunnen Faciliteiten aan boord, diensten en entertainment variëren, afhankelijk van de vertrekdatum en tijd van het jaar en kunnen zonder voorafgaande waarschuwing of kennisgeving door veerbootmaatschappijen worden gewijzigd en/of beëindigd
out of 5
Dit schip werd aanbevolen door 47% van onze klanten
"Viel niets tegen!"
Op basis van diverse andere (negatieve) recensies waren wij heel benieuwd hoe onze ervaringen zouden zijn. En al met al kunnen wij niet anders oordelen dat zowel de heen- als de terugreis ons prima is bevallen. De storm op de nachtboot naar Olbia daargelaten maar daar kan Moby niets aan doen. We werden op de heenreis de boot door een "host" naar onze hut gebracht waar hij nog een check deed of alles er netjes bij stond. Bedden en toilet werden nog even aan een keuring onderworpen. Keurig! De terugreis was op de dagboot waar we stoelen hadden gereserveerd en via de infobalie werden w hier netjes naar toe verwezen. Op beide boten waren voldoende faciliteiten om je te vermaken. Eten en drinken was ook voldoende te verkrijgen al hebben wij daar geen gebruik van gemaakt omdat wij onze eigen spullen mee hadden. Al met al vielen ons (los van een storm) de overtochten reuze mee.
"Geweldige ervaring !!"
Veerboten van Moby zijn een aanrader. Wij hadden een 2 persoons buitenhut op de heen en terugreis Genua - Olbia. Heerlijk geslapen en hut was perfect. Heerlijk vakantiegevoel !!
"Rommelig "
Op de trappen naar de verschillende dekken, algemene ruimtes, waar dan ook lagen mensen te slapen op luchtbedd en . Kwam.mij.als niet professioneel over. Ook restaurant en pizza hut was beperkt open. Mensen namen meer stoelen in beslag om er op gaan te leggen. Veel honden aan boord die hier en daar hun behoefte deden. Overtocht was verder prima.
"Hopeloos"
Personeel spreekt geen engels, doet geen enkele moeite om te helpen, cabine stinkt en is erg verouderd, op heenweg met dik een uur vertraging pas vertrokken
"Moby is leuke ervaring. "
Hut in nacht erg warm, geen airco of ventilatie. In nacht geen automaat oid voor water of drinken. Geen personeel te vinden. Eten en drinken aan boord enorm duur, zelf meenemen! Patat was 5 euro en koud. En bij klaver daarover werd gezegd het in de magnetron te doen hahaha. Uiteindelijk wel nieuwe patat gekregen.
"Er is nog best wat te verbeteren"
Heen reis stipt op tijd vertrokken en aangekomen, terug stipt vertrokken maar 3 uur te laat binnen gekomen. Niets melden over vertraging. Dan loopt alles vast op de haven omdat er 3 schepen tegelijk lossen. Daardoor loop je gelijk halve dag mis met je verdere reis. Je kiest voor deze mogelijkheden door de planning. Dus volgende x kijk ik naar andere rederij. Helaas. Handig ook bij het aanrijden een betere bebording, veel mensen rijden verkeerd. Maak aparte wegen naar zo’n terminal. Nu loopt stad en alles door elkaar.
"genua-olbia met rhapsody"
vriendelijk personeel.
"Onaangename verrassing"
Vol goede moet vertrok ik naar Genua om vandaar uit de boot te nemen naar Olbia. Hier was het personeel zeer onvriendelijk en kreeg ik te horen dat ik een verkeerd ticket had. Ik was te groot volgens hem. Echter was het voertuig 6,10cm lang en 3,10cm hoog. ik had een ticket geboekt voor een lengte tot 699cm en 399cm. Dit liet ik hem zien maar daar wilde hij niet naar kijken en had hij geen boodschap aan. Zeer frustrerend want dit was namelijk niet de eerste keer. in mei heb ik namelijk met hetzelfde voertuig eenzelfde soort boeking gedaan en toen was dat in orde en oke. Nu moest ik ter plaatse naar de ticketoffice (die overigens zeer moeilijk te vinden was) en een nieuw ticket kopen. Het was niet eens mogelijk het ticket om te zetten en ik moest een nieuw ticket kopen die merkwaardig genoeg goedkoper was dan het vooraf gekochte ticket! Zo moest ik ter plaats een nieuw ticket kopen van bijna 600 euro. Echt belachelijk. Zeker omdat ik bewust een ticket heb gekocht voor een lengte die daadwerkelijk binnen de maten van het ticket vielen en dat er geen onwil bij komt kijken. De manier zoals ik behandeld werd en er gecommuniceerd werd heeft tot grote frustratie geleid. Totaal geen begrip en uitleg was er mogelijk. Heel erg vervelend om zo de reis te moeten beginnen!
"Fatsoen "
Bij het opvaren op het schip blijkt telkens (reeds tientallen jaren) dat het personeel zéér onvriendelijk is ! Er wordt op de klanten geschreeuwd en gescholden, wat nergens voor nodig is. Een beetje fatsoen door jullie medewerkers zou meer dan welkom zijn. Mocht ik dit volgend jaar weer zo ervaren, ga ik dus echt naar een andere maatschappij.
"Prima reis "
Food and drinks are way to expensive Left the boat at 9.00 am. We needed to get out the room by 6.30. Why? I thought I have rented a cabin for the night. I thenk they like you to buy breakfast for €30
"Familie.Verhagen"
Mooie ervaring, alles verliep vlekkeloos en de hutten waren prima. Wij zouden het zo weer doen.
"Overtocht sardegna-italie"
Over het algemeen zeer tevreden, lastig is echter de auto verlaten en bij aankomst weer instappen. De passages zijn soms smal tot zeer smal. De auto’s worden nl. steeds wat breder, waardoor er nog nauwelijks ruimte is om te lopen, zeker als je ook nog wat handbagage moet meenemen naar boven.
"Worst mattress ever!"
Overall we can't complain on our voyage but as the nightrest is the most important we really should! The quality of the mattress on the bed is below everything! We nearly haven't slept before our roadtrip back hom from 1350km because of it, the springs were just pushing in our back all the time. We payed 3 times for Moby what we normally pay with Corsica ferrys but it totally wasn't worth it, unbelievable that they let people sleep on those things!
"Veerboot.....geen cruise."
Schone maar oude boten. Hygiene in cabine en in rez taurants prima in orde. Goede koffie. Bedden klein en oud. Veel personeel dat weinig anders dan Italiaans spreekt. Op en afrijden goed aangegeven. Zowel heen als terugreis uur vertraging.
"Juli 2011"
Ik heb in de afgelopen jaren overtochten gemaakt op de route Genua Porto Torres en heb altijd genoten van mijn reis! Sterke punten zijn onder andere: de speciale aanbiedingen in het restaurant waar ik altijd graag eet, en uitstekende pizza's in de pizzapoint, maar wel een beetje prijzig. Het in-en ontschepen verloopt altijd snel en soepel. Zwakke punten: de hutten moeten minstens 2 uur voor aankomst worden ontruimd, en netheid van de cabine kan beter.