Mali Losinj – Zadar
Veerboten naar Kroatië
Mali Losinj – Zadar
Veerboten naar Kroatië
De Mali Losinj Zadar veerdienst verbindt Kroatië met Kroatië. Momenteel is er slechts 1 veermaatschappij die deze route aanbiedt, Krilo Kapetan Luka. De veerdienst gaat maximaal 4 keer per week met een vaartijd van ongeveer 2 uur 15 minuten.
Mali Losinj Zadar vaartijd en frequentie kan afhankelijk van het seizoen variëren. Wij raden u dan ook aan om een live controle te doen voor de meest actuele informatie.
Meer routes dan wie dan ook.
Vergelijk tarieven, tijden en routes op één plek.
Verander je plannen gemakkelijk met flexibele tickets.
Boek e-tickets en beheer reizen in de app.
Live tracking en realtime updates.
Eersteklas klantondersteuning wanneer je die nodig hebt.
Mali Losinj is een stad, haven en toeristische resort op het eiland Losinj, gelegen aan het zuid - oostelijke deel van een grote en goed beschermde baai in Primorje - Gorski Kotar in Kroatië. Het begin van Mali Lošinj dateert uit de l2de eeuw, misschien wel eerder, maar er is een gebrek aan voldoende betrouwbare informatie. Wat echter bekend is, is dat ongeveer een dozijn Kroatische families kwamen naar het eiland Lošinj uit Hongarije, op de vlucht voor de Mongolen, en ze vestigden zich in de oostelijke baai, St. Martin, op de helling van de heuvel boven de baai. Aangezien de primaire economische activiteit van de Kroatische kolonisten veeteelt en landbouw waren, werden hun huizen boven vruchtbare tuinen (het gebied werd Gravot genoemd) gebouwd. Mali Losinj is tegenwoordig het toeristische centrum van het eiland. Naast de uitzonderlijke natuurlijke schoonheid van het gebied en de stranden zijn er vele internationale evenementen die elk jaar plaatsvinden. Die evenementen trekken mensen uit de hele wereld.
Zadar is een stad in Kroatië, aan de Adriatische Zee. De stad is het centrum van de provincie Zadar, en de bredere noordelijke Dalmatische regio. Zadar heeft haar stedelijke structuur te danken aan de Romeinse tijd. In de tijd van keizer Julius Caesar en Augustus, werd de stad versterkt en de stadsmuren met torens en poorten werden gebouwd. Aan de westelijke kant van de stad waren het forum, de basiliek en de tempel, terwijl buiten de stad waren het amfitheater en begraafplaatsen. Tijdens de Middeleeuwen, de stad had haar volledig stedelijke aspect, dat gehandhaafd is tot vandaag. In de 16e eeuw, Venetië versterkte de stad met een nieuw systeem van defensieve muren aan de kant van het land. In de eerste helft van de 16e eeuw, architectonisch gebouw in renaissance stijl werd voortgezet. Sinds de Tweede Wereldoorlog, de stad heeft zich ontwikkeld als een sterke economische en toeristische centrum.