Veel Gestelde Vragen

Het gebruik van onze 'FAQ-database' is de meest directe manier om snel antwoord te krijgen op je vragen over rezien per veerboot! Klik op de categorie naar keuze om ook het antwoord te zien. Staat uw vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op via Contact

Hoe kan ik een veerboot boeken?

  • Wat is de goedkoopste tijd om per ferry te reizen?

    De prijzen zijn over het algemeen hoger op populairdere vaartijden en -dagen. U kunt geld besparen door op langere overtochten overdag te varen, weekdagtrips te boeken en het te vermijden om rond schoolvakanties en officiële feestdagen te reizen. Vaak zijn er kortingen, zelfs voor de feestdagen. Het loont daarom om u aan te melden voor onze nieuwsbrief, zodat u er als eerste van hoort.

  • Moet de bestuurder worden opgenomen in het aantal ferrypassagiers?

    Ja, de bestuurder moet worden opgenomen in het aantal passagiers.

  • Waarom is mijn auto type niet te vinden in de drop down menu?

    Dit kan een aantal redenen hebben en kan variëren van de ene ferrymaatschappij tot de andere. Soms is het omdat de ferries uw voertuigtype niet ondersteunen, of omdat de optie niet beschikbaar is voor een boeking online. Als u uw voertuigtype niet ziet als een optie, kunt u contact met ons opnemen en zullen wij bekijken waarom deze optie niet beschikbaar is.

  • Hoe boek ik verschillende voertuigen in beide oversteekrichtingen van de ferry?

    Bij sommige ferrymaatschappijen is het mogelijk om een ander voertuigtype in elke richting te boeken en kunt u de gegevens voor iedere wagen in de checkout ingeven. Als deze optie niet beschikbaar is, is het eenvoudigste om een enkel ticket in elke richting te boeken.

  • Hoe boek ik een verschillend aantal ferrypassagiers in elke richting?

    DIt is mogelijk voor een aantal ferrymaatschappijen, maar niet alle. U kunt de verschillende passagiersdetails opgeven aan de kassa als het wel mogelijk is. Kan dat niet, dan is het boeken van een enkele reis in beide richtingen de beste optie.

  • Kan ik een groepskorting voor de ferry krijgen?

    Soms zijn kortingen mogelijk voor meer dan 5 voertuigen of als er meer dan 9 voetgangers meereizen. Als u voor een grote groep wilt boeken en graag meer wilt vernemen, stuur ons dan een e-mail met de gegevens voor uw boeking, bijv. aantal volwassenen en kinderen, type voertuigen en de bestemming en dan zullen wij u een offerte sturen voor de overtocht van uw groep.

  • Ik zal in een huurauto reizen, maar weet het merk, model of nummerbord niet. Hoe boek ik mijn overtocht met de ferry?

    De meeste ferrymaatschappijen laten toe dat u met een huurwagen reist. Maakt u zich geen zorgen als u niet precies weet welke wagen u zult huren, u kunt een benaderende afmeting ingeven als u uw ferrytickets wilt boeken. Onder Voertuiggegevens van de zoekmotor selecteert u het voertuigtype dat u beoogt te huren, bijv. wagen of bestelwagen, en dan kunt u het merk en model selecteren dat het dichtst aansluit bij de auto die u wilt huren. U kunt ook in "overige" in de meerkeuzelijst het merk selecteren en dan een benaderende lengte en hoogte van de wagen selecteren. In de checkout kunt u in de voertuigregistratie "onbekend" invullen. Sommige ferrymaatschappijen kunnen bij uw aankomst in de haven kosten berekenen voor de actualisering van het voertuig dat u bij uw boeking geselecteerd heeft, maar we zullen u laten weten of dit mogelijk is voordat u uw boeking voltooit. U kunt de voertuiggegevens ook actualiseren voordat u vertrekt in MyAccount.

  • Hoe weet ik of ik per ferry moet reizen als vrachtvoertuig of niet?

    Dit verschilt per ferrymaatschappij. Als vuistregel geldt echter: alle voertuigen die commerciële goederen vervoeren en voertuigen die bestemd zijn voor het vervoeren van commerciële goederen, zouden als vracht moeten reizen. Neem bij twijfel contact op met ons Vrachtteam. Ze helpen u graag.

  • Ik ben zwanger, kan ik reizen met de veerboot?

    Dit verschilt per ferrymaatschappij, maar als vuistregel mag u reizen tot aan 28 weken zwangerschap (op het moment van reizen). Vrouwen die langer dan 28 weken zwanger zijn op het moment van reizen, moeten mogelijk een medisch attest overleggen dat ze fit zijn om te reizen. We adviseren daarom dat u alvorens te boeken contact met ons opneemt als u op het moment van reizen 28 weken of meer zult zijn.

  • Biedt u een korting op ferrytickets voor residenten?

    Kortingen voor inwoners worden geboden op sommige routes. Elke maatschappij en overtocht hanteert echter andere regels voor wie voor de kortingen in aanmerking komt. Meet informatie over beschikbare inwonerskortingen vindt u wanneer u naar ferrytickets zoekt.

  • Biedt u een korting op ferrytickets voor studenten of gepensioneerden?

    We bieden kortingen voor gepensioneerden op overtochten waar ze beschikbaar zijn. Deze worden automatisch toegepast op basis van de leeftijd van de passagiers. Op dit moment kunnen we helaas geen kortingen voor studenten bieden.

  • Kan ik een open retour reserveren als veerbootticket?

    Je kunt op sommige routes een open retour boeken. Bij het boeken van je terugreis zie je een optie om te boeken met een open retour waar je reisdata moeten komen. Als er echter geen optie is om een open retour te kiezen, zijn open retouren niet beschikbaar op de gewenste route.

  • Waarom zijn er geen veerbootovertochten voor wanneer ik wil reizen?

    Er zijn verschillende redenen waarom er geen veerboten beschikbaar zijn op de route die je wilt - het kan zijn dat er geen kaartjes meer zijn voor de veerboot, de dienstregelingen nog niet zijn vrijgegeven of dat er op die dag geen veerboot vaart. Er zijn echter waarschijnlijk veel andere veerboten beschikbaar, dus bekijk ook andere vaardatums en alternatieve routes!

  • Hoe betaal ik mijn boeking voor de veerboot?

    We accepteren betalingen van alle belangrijke creditcards en betaalkaarten, evenals Paypal, Apple Pay en Google Pay. U moet uw betalingsgegevens opgeven tijdens het boeken, maar we nemen geen betaling aan totdat uw reservering is bevestigd.

  • Waarom kan ik geen prijs zien of betalen in mijn plaatselijke valuta wanneer ik een veerboot boek?

    Hoewel we prijzen in lokale valuta proberen weer te geven, moeten we de betaling innen in de valuta die door de veermaatschappij in rekening wordt gebracht.Tijdens het boekingsproces laten we u de omrekening van de valuta weten en hoeveel u in rekening wordt gebracht voor uw boeking.

  • Verstuurt u tickets voor de veerboot?

    Nee, we versturen geen fysieke tickets. We sturen een bevestiging per e-mail zodra uw reservering is bevestigd. Deze e-mail wordt doorgaans als instapkaart gebruikt. Uw bevestingsmail moet bij sommige ferry's in de haven worden ingeruild voor een instapkaart. We zullen u hierover op de hoogte stellen in de bevestigingsmail. Bij alle reserveringen geldt dat u de bevestigingmail van uw reservering mee moet nemen naar de haven.

  • Ik heb geen bevestigingsemail ontvangen, wat nu?

    Is het bericht niet verloren geraakt in uw map voor ongewenste e-mail? Log in by MyAccount, controleer uw e-mailadres en verstuur de bevestigingsmail opnieuw. U kunt het e-mailadres indien nodig wijzigen in MyAccount en de bevestigingsmail opnieuw versturen. Kunt u deze informatie niet vinden in uw account of lukt het niet om in te loggen? Neem contact met ons op en wij zullen u een nieuwe bevestigingsmail sturen.

  • FAQ - Information about ticket availability

    FAQ - Information about ticket availability - Answer

  • FAQ - Do you work with all ferry operators?

    Hoewel we constant bezig zijn met het uitbreiden van het aantal veerbootmaatschappijen waarmee we op binnenlands en internationaal niveau samenwerken, werken we helaas niet, althans voorlopig, met elke veerbootmaatschappij ter wereld. De lijst met maatschappijen waar we mee werken, wordt echter voortdurend uitgebreid, dus blijf hier kijken of er een bepaalde veermaatschappij of route is waarnaar u op zoek bent.

  • Mijn betaling is voldaan, maar ik heb nog geen bevestiging per e-mail ontvangen. Waar blijft deze?

    Het is mogelijk dat je bevestigingsmail in je spam terecht is gekomen, dus je kunt dit het beste eerst controleren. Als je de e-mail niet kunt vinden, kun je inloggen op Mijn Account en vragen of je een nieuwe kopie kunt ontvangen. Af en toe kan een communicatiefout ons beletten om een definitieve bevestiging van een boeking van de veermaatschappij te krijgen, in deze gevallen moeten we contact opnemen met de veermaatschappij om te controleren of ze de boeking hebben gedaan of niet. Als ze je boeking hebben gemaakt, sturen wij je een bevestigings-e-mail. Als ze je boeking niet hebben gedaan en dit niet kunnen, laten we jou dit weten en storten we je betaling meteen terug. Het kan tot 48 uur duren om de boeking te bevestigen, maar als je vaartijd binnen 48 uur is, sturen wij jou een e-mail om je op de hoogte te stellen van het probleem, de boeking annuleren en je meteen terugbetalen, zodat je kunt proberen een nieuwe boeking te maken.

  • Waarom is mijn betaling niet gelukt?

    Als u problemen ondervindt bij het betalen van uw boeking, zou dit twee oorzaken kunnen hebben. Een communicatie probleem of er zijn problemen met uw kaart. U zou het opnieuw kunnen proberen met de zelfde kaart of u zou kunnen kiezen voor een andere betaalmethode. Als u dan nog steeds problemen ondervindt met betalen, adviseren wij u contact op te nemen met uw bank om na te gaan waar het probleem ligt. Als u de boeking heeft voltooid en wij hebben nog steeds niet het bedrag van uw bankrekening afgeschreven, betekent dit dat de veerbootmaatschappij de boeking nog niet heeft bevestigd. Wanneer wij de boekingen doorgeven aan de veerbootmaatschappij komt het wel eens voor dat zij de boeking bevestigen voor dat wij het bedrag afschrijven van uw rekening. Als dit gebeurd en de boeking is bevestigd, zullen wij het bedrag afschrijven van uw rekening en u een bevestigen van uw boeking sturen.

  • Hoe lang duurt het voordat mijn veerbootreservering wordt bevestigd?

    In de meeste gevallen kunnen we uw boeking meteen bevestigen, maar voor sommige veermaatschappijen kan het tot 48 uur duren voordat wij uw boeking hebben bevestigd. We zullen ons best doen om u tijdens dit proces op de hoogte te houden en zullen u een bevestigingsmail sturen zodra we uw boeking bij de veermaatschappij hebben bevestigd. 

  • Moet ik een afgedrukte kopie van mijn bevestigingse-mail mee te nemen naar de veerboothaven?

    De meeste veerbootmaatschappijen accepteren graag een elektronische versie van je bevestigingse-mail, maar om er zeker van te zijn, indien je geen toegang heeft tot jouw bevestigingse-mail in de haven, raden wij je aan ook een geprinte versie te nemen.